جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) در کشمیر

حوزه/ جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور شیعیان و اعضای مساجد اهل تسنن در شهر کارگیل در جامو و کشمیر با شکوه تمام برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته جشن میلاد نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در شهر کارگیل در جامو و کشمیر با شکوه کامل برگزار شد.
بنیاد اعتماد یادبود امام خمینی در همین راستا راهپیمایی صلح‌آمیزی با حضور مسلمانان کشمیری به سمت مسجد جمعه کارگیل برگزار کرد. در ادامه‌ نیز مراسم جشن میلاد نبی اکرم در این مسجد برگزار شده و در مراسم روحانیون، جنبه‌های مختلف زندگی پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) را برای حاضران در مسجد بیان کردند. 
در این جشن همچنین روحانیون و علمای دین، مسلمانان را به وحدت و ایجاد فضای مدارا و همدلی سوق دادند.
روحانیون مسجد حنیفه (مسجد اهل تسنن) نیز به همراه پیروانشان در این مراسم حضور داشتند.
جشن میلاد نبی و امام پنجم در مدرسه اسلامی کارگیل نیز با حضور شعرای اسلامی برگزار شده و بسیاری از شاعران، اشعارشان را در مدح و تکریم پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) ارائه دادند.
گفته می‌شود که در دیگر مناطق و روستاهای اطراف چون سانکو، دراس، چیکستان، وخا و ناحیه له نیز جشن میلاد نبی اکرم به شکل باشکوهی برگزار گردید.
به علاوه مرکز دارالقرآن بانوان کارگیل نیز بزرگداشت این روز را با حضور زنان و دختران این موسسه برگزار کردند.
سخنرانان این مرکز با اشاره به تاریخ نام گذاری هفته وحدت توسط امام خمینی (ره)، این اقدام رهبر فقید انقلاب ایران در ایجاد هفته وحدت به منظور ارتقاء و گسترش همبستگی میان شیعه و اهل تسنن را ارج نهادند. به همین جهت نیز شیعیان کشمیری تمام طول هفته را به این مناسبت جشن گرفتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha