جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اتحاد اسلامی- جهان اسلام - وحدت اسلامی

حوزه/ حجت‌الاسلام خلیلی گفت: انقلاب اسلامي در دوران مبارزه براي پيروزي و در مرحله مقابله با دشمنان خارجي و داخلي همواره از اصل وحدت بهره برده؛ از این رو شكاف در وحدت آسيب و آفتي خطرناك براي اين شجره طيبه و دست‌یابی به مدینه فاضله می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی خلیلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهار داشت: وحدت در پیشبرد اهداف اسلامی تأثیر به سزایی دارد و قرآن، موضوع وحدت و یکپارچگی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی می‌داند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام برای پیشبرد اهداف خود نیازمند وحدت و همدلی است، گفت: دشمن به‌خوبی این موضوع را فهمیده و بر این اساس همواره در تلاش برای تفرقه‌اندازی میان مسلمانان است؛ چراکه آنان خوب می‌دانند اگر مسلمین متحد شوند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها بایستد و نقشه‌هایشان را خراب می‌کنند.

این فعال فرهنگی افزود: دشمنان به نقش وحدت پی برده‌اند و می‌دانند اگر وحدت اسلامی به معنای واقعی شکل بگیرد باید بساط خود را جمع کنند؛ از این رو ملت‌های مسلمان باید در سایه قرآن و اهل‌بیت(ع)، شعار وحدت و همدلی سر داده و راه بلند اسلام در پیش گیرند.

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه در قرآن آیات و مثال‌های متعددی در باب وحدت و همدلی ذکر شده، عنوان کرد: قبیله قوس و خسرج که سال‌ها با هم درگیر بودند اما به برکت اسلام و وحدت اسلامی‌توانستند یک قدرت جهانی تشکیل دهند و در برابر ابرقدرت‌های آن زمان ایستادگی کنند؛ یک نمونه بارز تاریخی است که می‌تواند به‌خوبی بیانگر قدرت واقعی «وحدت» باشد.

وی در ادامه به نقش روحانیت در تقویت اتحاد جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه روحانیون بیشترین قشری هستند که مورد وثوق و احترام مردم بوده و کلامشان بسیار مؤثر است، می‌توانند در به حرکت درآوردن موج وحدت اسلامی و ایجاد ارتباط بین شیعه و سنی و حزب‌های مختلف نقش بی‌نظیری ایفا کنند.

امام جمعه هفتگل استان خوزستان گفت: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری، یکی از شاخص‌های اصلی انقلابی بودن مردم، «تقویت و تحکیم وحدت اسلامی است» که این مهم می‌تواند جامعه اسلامی را بر مشکلات پیروز کند و در مقابل دشمنان و بدخواهان کار را به سرانجام برساند؛ به همین دلیل ما باید از این کلام گهربار رهبر معظم انقلاب پند گیریم و وحدت را در جامعه گسترش دهیم.

وی، با بیان اینکه تبلیغ و بیان شیوا بهترین راه برای گسترش اتحاد و وحدت اسلامی در جوانان است، افزود: امروز دنیای کفر اعم از مسیحی و یهودی به‌خوبی با یکدیگر متحد شده‌اند و به جان مسلمانان افتاده‌اند! اما متأسفانه تا زمانی که بین مسلمانان تفرقه وجود داشته باشند، نخواهند توانست راهی از پیش ببرند درحالی‌که اگر وحدت و همدلی را در پیش گیرند قطعاً موفق و سربلند خواهند شد.

حجت‌الاسلام خلیلی، یکی از عناصر زير بنايی تشكيل جامعه مهدوی را وحدت اجتماعي و انسجام اسلامي مطرح کرد و گفت: انقلاب اسلامي در دوران مبارزه براي پيروزي و در مرحله مقابله با دشمنان خارجي و داخلي همواره از اصل وحدت بهره برده است تا جايي كه می‌توان رمز پيروزي اين انقلاب بی‌نظیر را وحدت كلمه پيرامون ارزش‌ها و مباني اسلامي دانست؛ از این رو شكاف در وحدت آسيب و آفتي خطرناك براي اين شجره طيبه و دست‌یابی به مدینه فاضله می‌باشد.

وی در پایان اتحاد ملي و وحدت مردم را علاج همه مشكلات كشور و تجليل گاه اصلي قدرت و امنيت دانست و اظهارداشت: آثار اتحاد از دیدگاه قرآن از مهم‌ترین و شاخص‌ترین عناصر زندگی بشر است که انسان به‌عنوان امری راهبردی در زندگی خویش خواهان دستیابی به این آثار است که از جمله این اهداف و عناصر می‌توان به «امنیت و آرامش اجتماعی و سیاسی» اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha