پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: این حاکمان در حلب شکست خورده و به نحوی باید جبران نموده و آبروی خود را جمع می کردند؛ به همین دلیل به پشت تلویزیون ها آمده و به احتمال زیاد با مالیدن مواد اشک آور به انگشتان خود، شروع به گریه برای کودکان کشته شده حلب کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: فردا روز تاریخی 9 دی است و امروز نیز اجتماعی در مدرسه علمیه فیضیه برگزار خواهد شد که ان شاءالله شما عزیزان شرکت خواهید کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به موضوع بی اعتمادی، ابراز داشتند: امروز ما نسبت به حاکمان جهانی و سیاست های حاکم بر آن نیز بی اعتماد هستیم؛ چراکه سیاستی منافقانه مملو از دروغ و نفاق است که نمونه روشن آن پس از داستان حلب پیدا شده است.

معظم له  خاطرنشان ساختند: این حاکمان در حلب شکست خورده و به نحوی باید جبران نموده و آبروی خود را جمع می کردند؛ به همین دلیل به پشت تلویزیون ها آمده و به احتمال زیاد با مالیدن مواد اشک آور به انگشتان خود، شروع به گریه برای کودکان کشته شده حلب کرده اند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: سوال اینجاست که این کودکان را چه کسانی کشته اند؟ شما که برای کودکان حلب در تلویزیون به گریه می افتید، چرا برای کودکان یمن گریه نکردید؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: یونیسف اعلام کرده هر هفته هزار کودک در یمن بر اثر بمباران، بیماری و سوء تغذیه و گرسنگی می میرند؛ بیاید برای این کودکان نیز مواد اشک آور به چشم خود زده و اشک بریزید.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: سیاست این حاکمان منافقانه است و نمی توان به آنان اعتماد کرد؛ چراکه مملو از دروغ، حقه بازی و نفاق است.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: باید در دنیای امروز قوی بود و حق خود را گرفت؛ چراکه به این سیاست ها و حاکمان منافق آن نمی توان اعتماد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در همین رابطه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، ابراز داشتند: حضرت فرمودند: أربعه قلیلها کثیر: الفقر و الوجع و العداوه و النّار/ چهار چیز است که اندک آن بسیار است بینوائى و درد و دشمنى و آتش».

این مرجع تقلید با اشاره به آتش، اذعان داشتند: یک آتش کوچک، می تواند آنچنان آتش سوزی به راه بیاندازد که کم آن نیز بنابر روایت زیاد است.

استاد خارج فقه حوزه با اشاره به عداوت، خاطرنشان ساختند: جنگ جهانی از یک ترور آغاز و همان یک گلوله سبب این جنگ با آن وسعت وحشتناک شده است؛ پس باید جلوی عداوت ها را گرفت تا ادامه پیدا نکرده و خانمان سوز نگردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: درد و فقر نیز مانند مابقی موضوعات مذکور است که کم آن نیز زیاد بوده و سبب گسترش آن دو  خواهد شد.

معظم له بیان داشتند: جامعه یک واحد به هم پیوسته است که با آسیب یک عضو، اعضای دیگر آن نیز آسیب خواهند دید؛ پس حاکمان جامعه باید با مشاهده آسیب، با آن مقابله کرده تا گسترش پیدا نکند.

این استاد برجسته حوزه یادآور شدند: گاهی فقر اقتصادی، سبب فقر اخلاقی و در ادامه سبب فقر سیاسی، اجتماعی و ... شده و سرایت خواهد کرد.

این مفسر قرآن کریم با بیان این مطلب که فقر، بی اعتمادی را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشتند: باید با مقابله با فقر، جلوی بی اعتمادی ها را گرفت و مشکلات را مرتفع نمود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان به موضوع بارندگی های اخیر نیز اشاره کردند و گفتند: واقعا سزاوار است به شکرانه این نعمت ارزنده الهی و بارندگی های پی در پی صلوات بلندی ختم بفرمایید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha