جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نمر

حوزه/ سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر النمر در نقاط مختلف جهان برگزار شد. در این آئین ها علما و فعالان دینی و اجتماعی بر حرکت انقلابی از سوی شیخ نمر تاکید کرده و جنایت رژیم آل سعود را در اعدام وی، محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر النمر در در نقاط مختلف جهان برگزار شد. در این آئین ها  علما و فعالان دینی و اجتماعی بر حرکت انقلابی از سوی شیخ نمر تاکید کرده و جنایت رژیم آل سعود را در اعدام وی، محکوم کردند.

موسسه دار الحکمه لندن  مراسم سالگرد را با مشارکت فعالان و شخصیت های برجسته برگزار کرد. همچنین مراسمی به همین مناسبت در شهر "ّبرلین" پایتخت آلمان با مشارکت فعالانی از بحرین و قطیف و حقوقدانان خارجی برگزار می شود.

در  شهر کربلا نیز مراسم یادبودی از سوی جمعیت"الرحمه" و با مشارکت علمای دینی و شخصیت های سیاسی عراق برگزار شد. در لبنان نیز مراسمی در دبیرستان "البتول" در شهر بیروت برگزار می شود.

در بحرین، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه خواستار مشارکت در فعالیت هایی به همین مناسبت شدند. "جریان الوفاء الاسلامی" و "جریان العمل الاسلامی" برنامه های خود را تحت عنوان "وصیت خون" برگزار می کنند. این مراسم از فردا آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در بردارنده تظاهراتی اعتراض آمیز در شهرهای مختلف بحرین خواهد بود.

هم چنین امروز تظاهرات مختلفی به همین مناسبت با شعار " النمر طاغوت را به لرزه درآورد" برگزار شد.

در شهر "العوامیه" زادگاه شیخ النمر، تظاهراتی با شعار " او را نکشتند" در چارچوب سلسه فعالیت هایی با نام هفته شهید النمر برگزار می شود.

شایان ذکر است که رژیم آل سعود سال گذشته در دوم ژانویه شیخ النمر را به همراه سه تن از فعالین، اعدام کرد. این مسئله منجر به واکنش های خشمناک و اعتراض آمیز از سوی تعدادی از کشورها و سازمان های بین المللی و سازمان ملل متحد شد. هم چنین مراجع دینی و سیاستمداران جهان این اقدام را محکوم کردند و با اعتراضات گسترده مردمی رو به رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha