پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان این که برخی با تضعیف شورای نگهبان به دنبال فتنه دیگری هستند، گفت: عده ای به بهانه اسلام رحمانی، یک دین ناکارآمد، سازشگر، توافق کننده با دشمن را معرفی می کنند تا با خفت تمام سر تعظیم در مقابل مستکبرین فرود آورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، شب گذشته در مراسم اولین یادواره شهدای مدافع حرم استان اصفهان در خمیه گلستان شهدای اصفهان، به تبیین مقام شهید از دیدگاه قرآن کریم پرداخت.

وی در بیان اولین دیدگاه قرآن کریم نسبت به شهدا، اظهار کرد: کسی حق ندارد شهید را مرده و از دست رفته خطاب کند، شهید پرواز کرده و به لقاءالله رسیده است و این اتصال به او رحیات بخشیده، از این رو هرکس شهدا را مرده بداند خودش دچار مرگ شده است.

امام جمعه موقت تهران در تبیین مقامی که خداوند در توصیف شهدا بیان می کند افزود: خداوند در سوره توبه صراحتا گفته که خود عاشق و مشتری شهید است و شهادت گوهر قیمتی است که جز خدا هیچ کس نمی تواند بهای یک قطره خون شهید را بپردازد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در تشریح مقام شهدا در آخرت ابراز کرد: شهدا در جنت خصوصی خداوند که همان لقاءالله است جای دارند که دیگر بهشتیان به گرد پای آنها هم نمی‌رسند و مقامشان قابل مقایسه با اهل بهشت نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید عالم را در آینه خدا می‌بیند، افزود: شهدا با ایمان قلبی به جبهه شتافتند، از جبهه رفتن خسته نشدند، احساس سستی نکردند چراکه خود را متکی به قدرت خدا می‌دانستند از این رو به بهانه خزانه خالی، با خواندن آیه یاس از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکردند.

وی ضمن اشاره به التزام شهدا به دین مبین اسلام اذعان کرد: این ایمان قلبی و استواری ریشه در همین التزام است، اما افسوس که عده ای به تحریف آن می‌پردازند و به بهانه اسلام رحمانی، یک دین ناکارآمد، سازشگر، توافق کننده با دشمن را معرفی می کنند تا با خفت تمام سر تعظیم در مقابل مستکبرین فرود آورند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: بر خلاف چهره ای که این افراد از دین نشان می دهند، دین ما دین مبارزه با جنایتکاران، غارتگران و مستکبران است که براساس آیات قرآن نه تنها ما بلکه تمام پیامبران بر این عقیده استوار بودند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در تبیین چهره حقیقی ادیان الهی، عنوان کرد: هیچ یک از انبیای الهی، سازشکار، ترسو و اهل معامله با دشمن نبودند، از اشرافی گری پرهیز می کردند و به قتال با ستمگران بر می خاستند.

امام جمعه موقت تهران به مقام شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و گفت: طبق آیات قرآن این شهدا رِبّی هستند، یعنی به هیچ امر مادی آلوده نشدند و در شرایطی که نجومی خواران همچون زالو به جان بیت المال افتاده اند آنها دنیا را رها کردند و خدا هم آنها را گلچین کرد و برای خودش برگزید.

وی اذعان کرد: هر فتنه ای علیه شهدا و راه آنان باشد، خون شهدا بر آن می جوشد و فتنه را ریشه کن می‌کند.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال سازش با آمریکا هستند، افزود: دیدید چه چیز از این سازش به دست آوردید، به راستی که از سازش با آمریکا هیچ چیز عائدتان نشد اما شما خیال می کردید، سازش با آمریکا برایتان ارزانی و رونق اقتصادی می آورد.

امام جمعه موقت تهران در رابطه با انتخاب مسئولین شایسته بیان کرد: خداوند امانتی بر عهده ما قرار داده که باید از آن مراقبت کنیم، بنابراین ما آزاد نیستم به هرکسی رای بدهیم، باید به کسی رای داد که درد جوانان بیکار و بی خانمان را بفهمد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: عده ای می خواهند مرزبان های انتخابات (شورای نگهبان) را بشکنند و تضعیف کنند تا بتوانند فتنه دیگری بر پا کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدای اصفهان سند زنده افتخار این استان هستند، تاکید کرد: اصفهان به واسطه شهیدانش حجت بر کشور است، شهدایی همچون خرازی، ردانی پور و میثمی که از همه جهت برای جوانان الگو بودند.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha