جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جهاد دانشگاهی

حوزه / رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: تعامل جهاد دانشگاهی با حوزه های علمیه،رشد علمی کشور را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهندس محمد حسین فائزی امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه قزوین به فعالیت های صورت گرفته در این نهاد اشاره و اظهارکرد: فعالیت هایی که توسط این نهاد انجام می شود در جهت حفظ و افزایش منافع ملی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی است که به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شده و به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه بوده و با هماهنگی و همکاری دانشگاهیان سعی می‌کند که  در تمامی حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فناوری و .. معضلات موجود در جامعه را برطرف نماید.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه جدی گرفته ‌شدن موضوع کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه های علمیه   اظهارداشت: جهاد دانشگاهی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می تواند با حوزه های علمیه همکاری نماید که این مسئله می تواند برای طلاب و روحانیون بسیار موثر باشد.

فائزی تصریح کرد: با توجه به بند سوم سیاست‌های نظام مبنی بر افزایش جمعیت و تأکیدات رهبر معظم انقلاب، جهاد دانشگاهی تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است.

وی ادامه داد:  راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری از راه دور جهاد دانشگاهی استان مهم‌ترین اقدام در راستای افزایش جمعیت است که  اقدامات و درمان‌های ابتدایی ناباروری در این مرکز و از طریق ارتباطی که با پزشکان و دیگر مراکز ناباروری کشور دارد، انجام می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان داشت: آزمایشگاه پاتوبیولوژی جهاد دانشگاهی استان قزوین کمترین تعرفه پس از بخش دولتی را دریافت می‌کند که  این امر در کاهش هزینه‌های درمان به ویژه برای افراد بی‌بضاعت و همچنین طلاب و روحانیون حوزه علمیه  می تواند اثرگذار باشد.

وی ابراز کرد: تلاش کارکنان جهاد دانشگاهی این است که بتواند بخشی از سبد هزینه های خانواده ها را کاهش دهد که  در این رابطه این نهاد توانسته پاسخگوی مهم شهروندان استان باشد.

فائزی به همکاری بشتر این نهاد با حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند ارتباط بیشتری با مجموعه طلاب و روحانیون حوزه های علمیه  در برگزاری کلاس های آموزشی ،علمی ،فناوری و کرسی های آزاد اندیشی انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha