جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: حوزه های علمیه و روحانیت باید به بازگویی و بازخوانی آموزه ها و عوامل حفظ انقلاب اسلامی در بین نسل سوم و چهارم انقلاب بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در آن زمان حوزه های علمیه در مقابل رژیم طاغوت قرار داشته و زیر بدترین فشار، تهدید، تبعید و شکنجه قرار داشتند اما با همه این سختی ها، در مقابل استکبار ایستادگی کردند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی محدودیت‌ها و سختی ها از بین رفت و حوزه رشد بسزایی یافته است، گفت: پس از انقلاب، حوزه های علمیه به لحاظ مسائل پژوهشی رشد کرد و حتی کتاب های حوزوی نیز از لحاظ کیفی و کمی افزایش یافت.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تمامی این رشد و پیشرفت ها لازم بوده اما کافی نیست و حوزه های علمیه باید مرزها را درنوردیده و پیام انقلاب اسلامی را به تمامی دنیا برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با تاکید بر اینکه روز به روز نورانیت و جلوه انقلاب اسلامی در دنیا نمایان تر می شود، افزود: این خود سبب می شود که دشمنی طاغوت و استکبار با نظام اسلامی افزایش یابد، بنابراین در چنین شرایطی باید حوزه های علمیه و طلاب با زبان ها، تخصص و علوم مختلف و نیز حرکت های تبلیغی، جدی و آگاهی و بصیرت در مسائل بین المللی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، نقش روحانیت در تبیین و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی را برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه منشاء انقلاب اسلامی از حوزه بوده، لذا تنهاترین عامل صیانت از آموزه های دینی نیز همان مدارس علمیه هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند، لذا مدارس حوزوی باید با بصیرت خود این توصیه ولی امر مسلمین را جدی گرفته و نقشه های شوم دشمن را خنثی کنند.

این استاد حوزه اذعان داشت: بی شک حوزه های انقلابی زبان گویای انقلاب بوده و رسالت بزرگی در صدور پیام های انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا دارند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به رسالت خاص حوزویان و حوزه انقلابی در انتقال آرمان های انقلاب به نسل سوم و چهارم انقلاب، بیان داشت: در این رابطه حوزه های علمیه و روحانیت باید به بازگویی و بازخوانی آموزه ها و عوامل حفظ انقلاب اسلامی بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha