پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به فعالیت ۲۵ مدرسه امین و ۴۰۰ مبلغ در مدارس تحصیلی استان خوزستان، گفت: امروز بیش از چهارصد مدرسه سطح «ب» از حضور روحانیت بهره‌مند بوده و بیش از ۲۵ مدرسه سطح «الف» نیز به‌طور کامل در اختیار حوزه علمیه خوزستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور،مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گردهمایی معاونان امور طلاب و دانش‌آموختگان استان‌های جنوب غرب کشور که امروز  در اهواز برگزار شد، با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه علمیه خوزستان، اظهارداشت: یکی از تحولات جدی که در حوزه استان شکل گرفت و امروز به الگویی برای سایر اقصا نقاط کشور تبدیل شده، «مدارس امین» است.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه در عناوینی دیگر از ۱۵ سال پیش در استان خوزستان و خصوصاً در اهواز، راه‌اندازی شده بود، گفت: امروزه اکثر طلاب و روحانیون خوزستانی تحت عنوان مبلغان طرح معراج، در مدارس تحصیلی سطح استان در حال فعالیت بوده و عملکرد مثبت آن‌ها و میزان رضایتمندی والدین و مدیران آموزش‌وپرورش، چنان بالا بوده که تقاضای حضور مبلغ در مدارس، در برخی اوقات بیش از ظرفیت حوزه بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به تعداد مدارس تحت پوشش حوزه علمیه خوزستان، اذعان داشت: امروز بیش از چهارصد مدرسه سطح «ب» از حضور روحانیت بهره‌مند بوده و بیش از ۲۵ مدرسه سطح «الف» نیز به‌طور کامل در اختیار حوزه علمیه خوزستان است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه افزود: آن‌قدر آموزش‌وپرورش تحت تأثیر فعالیت این مبلغان قرار گرفت که وقتی طرح «مدارس امین الف» مطرح شد، با آنکه در هیچ کجای کشور به صورت کامل پیاده‌سازی نشده بود، اما ۲۵ مدرسه به صورت کامل در اختیار حوزه علمیه خوزستان قرار گرفت و حضور روحانیون سبب شد در سه بخش «دانش‌آموزی»، «کادر آموزش‌وپرورش» و «خانواده دانش آموزان»، تحولات بسیار خوبی شکل گیرد.

وی راه‌اندازی دارالتحقیق بزرگ حوزه علمیه اهواز از سوی آیت‌الله موسوی جزایری را یک اقدام انقلابی و در راستای تربیت طلاب فاضل و مجتهد، عنوان کرد و اظهارداشت: در این دارالتحقیق قریب به ۵۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که طلاب جوان می‌توانند از آن‌ها برای پیشرفت علمی خویش بهره برند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان ضمن ابراز خرسندی از تعامل سازنده و پویان میان حوزه علمیه، سپاه، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی و طرح صالحین، گفت: به یقین این اتحاد با درایت‌های آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان شکل‌گرفته و هم‌اکنون مفتخریم که همگی مجموعه‌های فرهنگی-انقلابی استان با هدف «تربیت نسل آینده نظام اسلامی» در تلاش و کوشش بوده و إن‌شاءالله روز به روز بر تقویت آن افزوده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha