پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر هم‌افزایی و جذب همگانی برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی، گفت: یکی از ملزومات موفقیت انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت همگانی است؛ بدین ترتیب که باید از ظرفیت و توانایی آن‌هایی که حتی با ما اختلاف‌نظر دارند، بهره ببریم تا إن‌شاءالله روزبه‌روز زمینه وحدت، همدلی و همگرایی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گردهمایی معاونان امور طلاب و دانش‌آموختگان استان‌های جنوب غرب کشور، شامل «خوزستان»، «لرستان»، «چهارمحال و بختیاری» و «کهگیلویه و بویراحمد»، به بیان خاطره‌ای امام راحل(ره) پرداخت و اظهار داشت: در دوران آغازین انقلاب، یکی از طلاب اهوازی به محضر امام می‌رود و از ایشان تقاضا می‌کند که وی را ملبس کنند! امام نیز قبول کرده و پس از آنکه طلبه جوان به لباس روحانیت ملبس می‌شود، خطاب به امام بیان می‌کنند که اگر ممکن است مرا نصیحت کنید! و امام پس از لحظه‌ای درنگ بیان می‌کنند که «درس بخوان! خوب درس بخوان! فرزندم برای خدا درس بخوان»... .

امام‌جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه همه افعال و اذکار طلبه باید برای خدا باشد، گفت: راز موفقیت یک طلبه، در کار برای خداست و اگر کارهای خود از جمله «تحصیل»، «تبلیغ» و «خدمت‌رسانی به مردم» را برای رضای خدا انجام دهد، قطعاً موفق شده و به‌مراتب عالی می‌رسد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شهوت‌های جوانی برای طلاب و دانشجویان را تهدیدی خطرناک عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین تهدید برای یک جوان امروزی «شهوت» بوده و تا می‌توانید «شهوات دنیایی» را از خود دور کنید که این شهوات و غرایز می‌تواند شامل «عشق به مقام اجتماعی»، «حُب به میز و جایگاه و منزلت» و... باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری، راز پیروزی جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس را «عشق به خدا» و «دوری از شهوات دنیوی» دانست و تصریح کرد: آنها از پست و مقام بی زار بودند! از رزمنده گرفته تا فرمانده، همگی یک پیراهن خاکی بر تن داشته و یک نوع و یک مدل غذا را می‌خوردند! آنان بی زار از خودنمایی و تکبر و خود بزرگ‌بینی بودند؛ پس یک طلبه و دانشجو اگر می‌خواهد جای پای شهدا قدم بردارد، باید همانند آنان عمل و رفتار کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر هم‌افزایی و جذب همگانی برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از ملزومات موفقیت انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت همگانی است؛ بدین ترتیب که باید از ظرفیت و توانایی آن‌هایی که حتی با ما اختلاف‌نظر دارند، بهره ببریم تا إن‌شاءالله روزبه‌روز زمینه وحدت، همدلی و همگرایی افزایش یابد.

امام‌جمعه اهواز، افزود: اگر گاهی اختلافی ایجاد می‌شود، آن اختلاف که بر سر ایمان و عقاید نیست! بلکه بر روی موضوع است! پس چرا تا فردی، یک حرف حتی از روی بی‌اطلاعی می‌زند، برخی‌ها مقابل منزل ایشان تجمع کرده و فریاد «بصیرت-بصیرت» سر می‌دهند!؟ عرض بنده این است که خوش‌بین و امیدوار باشیم و به سراغ آنان رویم تا مطلعشان کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عجله در قضاوت و زود تصمیم‌گیری را یکی از نقص‌های اصلی برشمرد و تصریح کرد: ما باید درصدد هم‌افزایی و وحدت باشیم؛ چراکه «وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ» شامل همه می‌شود؛ پس وقتی دیدیم یکی از شخصیت‌های جلیل‌القدر و معروفی از بابتی در موضوعی اشتباه کرد، باید با اطلاع و برنامه‌ریزی قبلی به سراغ او رفته و مطلعش کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha