دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از فعالیت ۶رشته تخصصی سطح سه در این حوزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، امروز در نشست خبری ، با اشاره به اهمیت علم آموزی از دیدگاه قرآن و روایات معصومین اظهار کرد: هر کشوری که در آموختن علم سرآمد باشد بر دنیا تسلط پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت این کشور به لحاظ علم آموزی در پائین ترین سطح قرار داشت عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تاکیدات امام و رهبری فضای لازم برای علم آموزی در کشور ایجاد شد تا جائی که بعد از انقلاب جایگاهی برای خواهران نیز در حوزه های علمیه ایجاد و با تاسیس حوزه علمیه خواهران گامی مهم در عرصه علمی برداشته شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان،در تبیین ثمره فعالیت حوزه علمیه خواهران از ابتدای تاسیس تا به امروز ابراز کرد: در کل کشور 37 هزار مبلغ سازمان یافته از حوزه خواهران حضور دارند که 1500 نفر از این مبلغین متعلق به استان اصفهان هستند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران حدود 70 هزار نفر در کل کشور طلبه خواهر دارند و بیش از 90 هزار نفر فارغ التحصیل سطح 2 تربیت کرده است.

حجت الاسلام ابطحی در رابطه با اعزام مبلغین خواهر برای تبلیغ عنوان کرد: در 2 سال اخیر بیش از 700 هزار اعزام داشته ایم که توانسته ایم حدود یک سوم مدارس آموزش و پرورش را پوشش دهیم.

وی در ادامه پیرامون فعالیت مبلیغن در مدارس تشریح کرد: مبلغین در مدارس به فعالیت های تربیتی و آموزشی مشغول هستند همچنین با توجه به اجازه مراجع مبنی بر حضور زن به عنوان امام جماعت زنان، آن ها این وظیفه را نیز عهده دار هستند چراکه دانش آموزان دختر با امام جماعت زن ارتباط بهتری برقرار می کنند از طرفی ممکن است سوالاتی برایشان پیش بیاید که نتوانند از امام جماعت مرد بپرسند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه خواهران مبلغ پس از شرکت در مصاحبه اختصاصی و امتحانات مخصوص می توانند در مدارس حضور یابند خاطرنشان کرد: طلاب خواهر به بیش از 30 هزار مدرسه در کشور و 550 مدرسه در استان اصفهان اعزام شده اند و به انجام وظایف تبلیغی و تربیتی می پردازند.

این کارشناس دینی در تبیین جزئیات سطح 3 حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: این دوره تخصصی است و در اصفهان شامل 6 رشته تفسیر، علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق، تاریخ، کلام، ادبیات و مطالعات زنان می شود و 2 حوزه در شهر اصفهان و در شهرستان های خوراسگان، شاهین شهر، نجف آباد و خمینی شهر نیز هر کدام یک حوزه را به این مقطع اختصاص داده اند.

وی در ادامه افزود: از سال گذشته در دو رشته تفسیر، علوم قرآنی و فقه و اصول در سطح 4 در اصفهان ثبت نام و آغاز به کار کردیم لذا فارغ التحصیلان سطح 3 می توانند برای تحصیل در سطح 4 حوزه ثبت نام نمایند.

وی پیرامون تعداد مدارس علمیه خواهران در استان اصفهان ابراز کرد:  57 حوزه خواهر در اصفهان وجود دارد که 6 حوزه به دلیل استقرار در شهرستان کاشان تحت پوشش قم هستند و 52 حوزه تحت پوشش اصفهان قرار دارند.

حجت الاسلام ابطحی  در پایان پیرامون فعالیت های علمی حوزه های خواهران عنوان کرد: آثار ارائه شده و برگزیده شده در جشنواره علامه حلی حوزه توسط خواهران بیش از دوبرابر آثار برادران بوده، همچنین در المپیادهای علمی حوزه 18 نفر ممتاز شدند که 9 نفر از خواهران طلبه اصفهانی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha