جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بصیری پور

حوزه/ عضو شوراي اسلامي شهر مشهد، حوزه علمیه را متولی مستقیم فرهنگ جامعه خواند و بر ضرورت آسیب شناسی و نگاه بلندمدت در زمینه مسائل فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهندس غلامرضا بصیری پور در نشستی با عنوان «طلبه انقلابی» که در مدرسه علمیه جعفریه مشهد برگزار شد با بیان این که فعالیت های حوزه علمیه ارتباط مستقیمی با فرهنگ جامعه دارد، ابراز کرد: برای حل مسائل فرهنگی باید نگاه و دیدی بلندمدت داشت و نمی توان با طرح های ضربتی و با نگاه سلبی مشکلات فرهنگی را برطرف کرد.

وی، حوزه علمیه را متولی امر فرهنگ در جامعه معرفی کرد و با اشاره به اهمیت و ضرورت آسیب شناسی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و اولویت بندی نیازهای مختلف جامعه با توجه به مطالعات آسیب شناسانه، عنوان کرد: دامنه فرهنگ بسیار وسیع است و بسیاری از فعالیت های به ظاهر غیرفرهنگی بر فرهنگ جامعه اثر می گذارند.

رئیس شورای عالی شهرستان های خراسان رضوی اضافه کرد: طلاب باید در زمینه ها و رشته های مختلف تخصص داشته باشند تا بتوانند از فرهنگ اسلامی دفاع کنند.

بصیری پور ضمن تأیید ارتباط میان تصمیمات شهری و مسئله فرهنگ، گفت: نظام شهرنشینی باید متعادل و متناسب رشد کند تا از بروز برخی از مسائل و چالش های فرهنگی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: اگر طلبه به عنوان امام جماعت مسجد، هدیه کوچکی را در قبال فعالیت دینی یا فرهنگی به نوجوانی بدهد، مقابله وسیعی با تهاجمات و شبهات دشمن علیه روحانیت داشته است.

حضور روحانیت در مناطق محروم موثر است

بصیری پور در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: طلاب و روحانیون در هر برنامه و طرح شهری که شرکت داشته اند، مؤثر بوده اند و برای ما مهم است که نگاه دین را در تصمیمات شهری وارد کنیم.

عضو شوراي اسلامي شهر مشهد ادامه داد: حضور طلاب در برخی روستاها و مناطق محروم، علاوه بر ایجاد همدلی و همکاری در بهبود شرایط زندگی و ارتقاء سطح دانش و بینش مردم، خیرات و برکات فراوانی را به ارمغان آورده است.

وی افزود: روحانیت به دلیل تلاش ها و ایثارگری های فراوان در حفظ اسلام و شکل گیری انقلاب و علی رغم فعالیت های خصمانه دشمن برای ایجاد خدشه در نگاه مردم به این قشر، هم چنان از جایگاه مطلوبی در میان مردم برخوردار است، اما این مسئله نباید مانع از رصد کردن شبهات مربوط به روحانیت و پاسخ به آن ها شود.

خدمت به مردم، بالاترین ارزش است

بصیری پور با تأکید بر این که باید زبان، دل و رفتار مسئولین با هم هماهنگ باشد و تناقضی در آن دیده نشود، گفت: امروز خدمت به مردم از همه ارزش ها بالاتر است و مسئولین نظام و روحانیت باید در این امر از یکدیگر سبقت بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: برخی از مسائل به وجود آمده از جمله اختلاس ها، منجر به بدبینی گروهی از مردم به حرکت رو به رشد انقلاب شده است که باید در این زمینه با جدیت برخورد کرد.

وی با بیان این که مردم مشکلات اقتصادی و فرهنگی را لمس می کنند و نمی توان در تبلیغ و سخنرانی منکر آن ها شد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم دید مردم به مسائل واقع بینانه باشد و تحت تأثیر جریانات و روندهای ایجاد شده توسط گروه های معاند با نظام اسلامی قرار نگیرند.

بصیری پور در پایان خاطرنشان کرد: حضور میلیونی زائرین در شهر مشهد شرایط تبلیغی ویژه ای برای مبلّغان خراسانی فراهم آورده است و باید حداکثر استفاده را از این فرصت استثنایی داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha