جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست دانش افزایی معارف فاطمی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران ایلام از برگزاری نشست دانش افزایی معارف فاطمی خبر داد و گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگویی ایده آل و جامع برای زنان مسلمان نسل امروز و فردا است.

خانم زینب عزیز پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، با تاکید بر ضرورت تبیین سیره فاطمی، گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها)  الگویی ایده آل و جامع  برای زنان مسلمان نسل امروز و فردا می باشند، الگویی که زنان می توانند با تکیه بر سیره ی او ، به خودباوری اسلامی و جایگاه حقیقی خویش دست یابند .

وی ادامه داد: صدیقه طاهره علیهاالسلام با زندگی و مبارزه خود، در عرصه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه داری، همسرداری، تربیت فرزند و بخصوص در صحنه های گوناگون سیاسی، خورشید درخشانی شدند که نور وجودشان تا قیامت روشن کننده مسیر زنان مسلمان شد .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران ایلام خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ ترین درس های عملی از حضرت زهرا علیهاالسلام  برای بانوان ، حضور فعّال ایشان در صحنه های اجتماعی سیاسی با حفظ عفّت و حجاب و ارزش های وجودی زن است که با پیروزی انقلاب اسلامی، این امر در میان زنان جمهوری اسلامی نیز جلوه یافت و زنان مسلمان ایرانی  با حفظ حریم عفّت و ارزش های انسانی، در تمامی عرصه های جامعه حضور پیدا کردند که از جمله آن، حضور بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی و تبلیغ و ترویج اسلام در جامعه بود. .

عزیز پور تصریح کرد: مبلغان حوزه های علمیه خواهران با تأسّی به این اسوه و الگوی برتر، با تحصیل علوم دینی و تهذیب، به گسترش ارزش های دینی در جامعه می پردازند و تلاش می کنند تا در جهان امروز، مسیر فاطمی را ادامه دهند.

برگزاری نشست دانش افزایی معارف فاطمی

وی در ادامه افزود: با عنایت به فرارسیدن ایام فاطمیه (سلام الله علیها) و لزوم جریان سازی سبک زندگی فاطمی و ضرورت آشنایی مدیران، معاونین، مشاوران، اساتید، طلاب، مبلغان و دانش آموختگان با ابعاد و جایگاه علمی و معنوی و سیره عملی حضرت زهرا سلام الله علیها، نشست دانش افزایی  معارف فاطمی ، از سوی مدیریت وزه علمیه خواهران استان ایلام برگزار می گردد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران ایلام، زمان برگزاری این نشست را پنج شنبه، پنجم اسفندماه در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر (س) ایلام اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست، افزایش معرفت مدیران، معاونین، مشاوران، اساتید،طلاب، مبلغان و دانش آموختگان نسبت به جایگاه علمی، معنوی و سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و سیره عملی آن حضرت می باشد .

عزیز پور در پایان اظهار کرد: طلاب، اساتید و مبلغان 4 مدرسه علمیه خواهران ایلام، فاطمیه سرابله، حضرت زینب (س) مهران و زینبیه ایوان غرب در آن شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha