پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام گفت: برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری در بحث حوزه انقلابی، پذیرش سال تحصیلی آینده حوزه علمیه استان ایلام، روی بحث کیفیت ورودی ها، متمرکز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران مدارس علمیه سطح استان ایلام، اظهار داشت: بر اساس آیات پایانی سوره مبارک «حشر»، یکی از آثار با برکت تقوا، آسان شدن کارهای مشکل، سختی‌ها و برداشته شدن بن‌بست ها در زندگی است.

وی با بیان این که آیه پایانی سوره مبارک حشر، تنها آیه ای است که ابتدا و انتهای آن، اشاره به تقوا دارد، گفت: هر انسانی باید با در نظر گرفتن تقوای الهی، توجه مداوم بر اعمال خود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اهمیت کار مدیران مدارس علمیه، اظهار داشت: مدیران مدارس و حوزه‌های علمیه، در بحث خدمت‌رسانی به طلاب، رفع مشکلات آنها و رسیدگی به امور سربازان امام زمان(عج)، و همچنین تربیت و رشد مسائل علمی و فرهنگی آنها، باید اقدامات برنامه ریزی شده ای انجام داده و قدم های بلندی بردارند.

وی با بیان این که خدمت به طلاب، برای ما مدیران مدارس علمیه باقیات‌الصالحات و بهترین ذخیره برای آخرت است، اضافه کرد: ما باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی و معنوی، در جهت استفاده هر چه بیشتر طلاب از فضای حوزه ها، قدم برداریم تا بتوانیم طلاب را در مسیر سربازی امام زمان(عج) و تبلیغ دین تربیت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرادبیگی با تأکید بر اینکه رشد کمی و کیفی طلاب، باید در دستور کار مدیران مدارس علمیه سطح استان ایلام قرار گیرد، گفت: مدیران مدارس علمیه باید برای تحقق این هدف، همواره اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که یکی از مهم‌ترین محورهای پیشرفت در کار، اخلاص است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، همواره بر حوزه‌های انقلابی و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه  تأکید دارند، گفت: برای تحقق این خواسته مقام معظم رهبری، توجه به کیفیت، مهم‌ترین عامل در پذیرش سال تحصیلی آینده حوزه‌ علمیه استان ایلام خواهد بود چرا که اصولا در حوزه‌های علمیه، کیفیت باید بر کمیت ترجیح داده شود.

خاطرنشان می‌شود در پایان این نشست از مدیران 6 مدرسه علمیه سطح استان ایلام تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha