چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کردند: جاذبه‌های فراوان شهر قم می‌تواند آن را به مهمترین قطب زیارتی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در نشست مشترک مسئولان مسجد مقدس جمکران با شهردار و مدیران شهری قم، ضمن تشکر و قدردانی از خدمات چشمگیر شهرداری، با اشاره به جایگاه قم به عنوان پایگاه جهان تشیع اظهار کرد: امیدواریم با همت و تلاش شما در مدیریت شهری بتوانیم به جایگاه شایسته قم در حوزه شهری برسیم.

وی افزود: امروز شرایطی که درشهر سازی قم شکل گرفته متناسب با معماری و فرهنگ اسلامی نیست و ضروری است سیمای این شهر مقدس به عنوان الگویی از شهر سازی اسلامی متجلی شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه میانگین توقف و ماندگاری زائرین در شهر مقدس  قم کمتر از پنج ساعت است بیان کرد: از دو سال قبل در راستای توسعه  زیارت در شهر قم مطالعاتی انجام دادیم تا در صورت اجرا طی چهار مرحله، توقف زائرین در شهر قم به سه روز افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: شهر قم نه می‌تواند قطب صنعتی و نه قطب کشاورزی باشد و بالاترین ظرفیت این شهر در حوزه زیارتی است که باید به درستی برای شکوفایی این ظرفیت برنامه ریزی و کار شود.

وی ادامه داد: جاذبه‌های این شهر می‌تواند قم را به مهم‌ترین قطب زیارتی تشیع تبدیل کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران یکی از ارکان شکل گیری قطب زیارتی در شهر قم را شهرداری عنوان و تاکید کرد: اگر به این بخش توجه کنیم می‌توانیم امکانات فراوانی را برای شهر جذب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha