یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 409456
۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
نمایشگاه کتاب

حوزه/ غرفه دفتر فرهنگ معلولین در نمایشگاه کتاب قم یکی از جلوه گاه هایی است که نمادی از تجلی روح امید به زندگی و توکل به خدا و روح کار و شکرگذاری است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم، میزبان علاقه مندان به فرهنگ کتاب و مطالعه و همچنین کتب دینی است.

یکی از بخش های جالب این نمایشگاه، دفتر فرهنگ معلولین است که به همت نماینده آیت الله العظمی سیستانی تاسیس شده است و در عرصه های مختلف به بیان نگاه کاربردی دین در زمینه معلولان پرداخته است.

از دیگر فعالیت های فاخر و کم نظیر و به جرات بی نظیر این مجموعه، گویا کردن کتب ارزشمند دینی است؛ از جمله این کتب گویا شده که کاری بسیار سخت و زمان بر است، می توان به تفسیر صحیفه سجادیه، اشعار علوی، کتب درسی و آموزشی حوزوی و دانشگاهی، تفسیر مجمع البیان، زن و خانواده و حوزه و روحانیت اشاره کرد.

از دیگر بخش های این غرفه، غرفه کتاب بریل این دفتر است که این مجموعه تا کنون کتبی چون مجموعه توضیح المسایل آیت الله العظمی سیستانی، حقوق فرهنگی معلولان، سوژه روشندلان، مجموعه اسناد حقوق بشر، اصول دین و قرآن کریم به خط بریل نوشته و در این غرفه در منظر عام قرار گرفته است.

همچنین این دفتر هم اکنون در حال تنظیم و نشر آثاری چون دانشنامه نابینایی، دانشنامه کحاله، ماخذشناسی کحالیه، کتابشناسی معلولین موقت، دانشنامه پارالمپیک، حقوق معلولان ایران و دانشنامه معلولین حرکتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha