پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قنبری معاون آموزش جامعه المصطفی

حوزه/ معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه، با بیان این که نخبه گزینی و نخبه پروری از الزامات مرجعیت علمی است، گفت: «حرکت به سوی تولید علم» و «بهره مندی از مجموعه منابع موجود همراه با حرکات اندیش ورزانه» از سیاست های جامعه المصطفی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن قنبری، پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاسیه مگروه های علمی و تربیتی جامعةالمصطفی در اصفهان، اظهار کرد: هر ساله شعاری برای اجلاسیه انتخاب می شود، که این شعار در جهت ساماندهی حرکت المصطفی نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود فرآیندهای تربیتی، فرهنگی و آموزشی در جهت شعارهای انتخاب شده انجام شود، گفت: شعار امسال نقش گروه های علمی و تربیتی در تحقق مرجعیت علمی  المصطفی است که مرجعیت علمی قابل تعریف را می توان به معنای محل رجوع دیگران و یا چرخش از سمت رهروی علمی به سوی راهبری علمی معنا کرد.

حجت الاسلام قنبری افزود: جنبش نرم افزاری، تولید علم، حرکات اندیش ورزانه، بهره مندی از منابع موجود، نخبه گزینی و نخبه پروری از دیگر شاخصه های مرجعیت علمی مد نظر است که برای تحقق این مهم، هر سازمان علمی باید به بازآفرینی و بازبینی فرآیندهای خود بپردازد.

وی با بیان این که آموزش بدون پژوهش، امور تربیتی و فرهنگی ابتر است، گفت: مهترین نمود مرجعیت علمی را می توان در انتشارات دستاوردهای مکتوب عالمان دینی جامعه المصطفی دانست؛ همچنین حرکت به سوی نشر حرفه ای و آکادمیک علوم و ایفای نقش فعال در این راستا متناسب با استاندارهای جهانی از نیازهای ضروری است.

معاون آموزشی جامعه المصطفی تأکید کرد: در صدد یک آموزش پژوهش محور و تربیت مدار هستیم که در این عرصه نقش گروه های علمی و تربیتی بسیار حائز اهمیت است؛ از جمله اینکه با تبیین زی طلبگی برای طلاب جامعه المصطفی و تبیین رسالت آنها در عرصه جهان امروز به سمت مرجعیت علمی سوق دهند.

وی در ادامه به نقش بی بدیل اساتید جامعه المصطفی در پرورش و تربیت طلاب خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید جامعه المصطفی باید مظهر دانش اندوخته شده دینی، زی طلبگی ، پژوهشگری توانا و مربی دلسوز برای طلاب باشند که در این عرصه نیز گروه های علمی تربیتی نیز می توانند نقش بی نظیری داشته باشند

وی در پایان خاطر نشان کرد: در پنجمین اجلاسیه مدیران گروه های علمی تربیتی جامعه المصطفی از 218 گروه علمی در سراسر کشور ، بیش از 180 گروه شرکت کرده اند.

انتهای پیام313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha