جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

حوزه/ کارگروه اقتصاد مقاومتی کانون های مساجداصفهان تا کنون ۳ جلد از مجموعه کتاب های ۸ جلدی «حرکت و برکت» را منتشر کرده است که به منظور تبیین مفاهیم آن، بیش از ۱۲۰ نفر از روحانیون و ائمه جماعات مساجد تحت آموزش قرار گرفته اند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمین حبیب رضا ارزانی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات انجام شده این اداره در سال 95 اظهار کرد:  تلاش داریم که براساس کتاب چشم اندازی  که برای افق 1404 تدوین کرده ایم، حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه از جمله محورهای توسعه تعریف شده برای استان اصفهان، فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: تقویت رویکرد سبک زندگی اسلامی  و تعمیق باورهای دینی، توسعه و تقویت امید و نشاط اجتماعی، تقویت رویکرد برنامه ریزی  و آینده پژوهی و ایده پردازی در حوزه فرهنگی  جز اولویت های تبیین شده دراین اداره کل است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به اینکه رسالت اصلی خود را حمایت، نظارت  و هدایت می دانیم و از تصدی گری دراین حوزه پرهیز می کنیم، گفت: حوزه قرآنی یکی از بخش های مهم این اداره کل است که در سال 95 بیش از 24 برنامه شاخص و فاخر برگزار کرده است.

وی ابراز کرد: برگزاری جشن رمضان،  نمایشگاه قرآن و عترت، اعزام هنرمندان قرآنی به خارج از کشور، تولید 15 برنامه تلویزیونی  و چاپ کتاب نگارگری آیات قرآن از جمله برنامه های بخش قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: برگزاری کنگره آیت الله العظمی مظاهری به عنوان برترین و فاخرترین فعالیت این اداره در سال 95 محسوب می شود، همچنین برپایی همایش وحدت و وفاق ادیان و انسجام ملی و تلاش برای حضور نمایندگان ادیان توحیدی از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی به فعالیت های صورت گرفته ذیل بخش کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: در استان اصفهان تا امروز 1790 کانون فرهنگی هنری در مساجد شکل گرفته که 600 عدد از این کانون ها در مساجد روستاها است.

حجت الاسلام والسملیمن ارزانی با بیان اینکه کارگروه اقتصاد مقاومتی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تاکنون ۳ جلد از مجموعه کتاب های ۸ جلدی «حرکت و برکت» منتشر کرده است، اظهار داشت: جلد اول این کتاب با عنوان «حرکت»، جلد دوم با عنوان «برکت» و جلد سوم با عنوان «مصرف» می باشد.

وی در پایان از توزیع این سه جلد کتاب در قطعه پالتویی با نام حرکت، برکت  و مصرف در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری خبر داد و یادآور شد: بیش از 120 نفر از روحانیون و ائمه جماعات مساجد تحت آموزش قرار گرفته اند  که به تببین مفاهیم این کتاب برای سطوح مردم می پردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha