جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع طلاب

حوزه/ ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و طلاب، در اعتراض به سخنان هنجار شکنانه استاندار خراسان جنوبی، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام بابایی، امام جمعه فردوس در تجمع اعتراض آمیز ائمه جمعه، طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه معصومیه بیرجند نسبت به اظهارات استاندار خراسان جنوبی مبنی بر "رقصیدن مرد و زن نامحرم به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند"، "یادواره های شهدا را کمتر و با کیفیت برگزار کنید"، اظهار کرد: بیش از همه اقشار در مملکت، نقش روحانیت، طلاب و فضلای علمیه، در جهت حفظ منویات امام(ره)، حفظ انقلاب و اسلامیت نظام بسیار موثر است.

وی با بیان این که در طول تاریخ همیشه روحانیت سردمدار مبارزه با استکبار، فساد و کج روی ها بوده است، تأکید کرد: در این زمان نیز این انتظار از روحانیت می رود که در مقابل هر بدعت، اشتباه و کج روی ایستادگی کند و مردم را نیز هدایت کند تا جامعه سالم بماند.

امام جمعه فردوس خاطر نشان کرد: اگر خدای نکرده کوتاه آییم که در هر منسب و مقامی، افرادی به عقاید، احکام، انقلاب و منویات امام و رهبری، حمله و توهین کنند و از آن طرف ما سکوت کنیم، لعنت خدا بر ما خواهد بود.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: اگر اشتباه، کج روی، مخالفتی با احکام دین و بدعتی در جامعه پیش آید، واجب است که علما، آگاهی مردم را بالا برده و الا روز به روز بر گمراهی و انحراف افزوده شود و به اصل انقلاب لطمه وارد گردد.

امام جمعه فردوس افزود: فقط با شعار نمی توانید ادعا کنید که پیرو ولایت فقیه هستید؛ باید التزام عملی داشته باشید نه شعار؛ اگر التزام ندارید خون به دل نماینده ولی فقیه، مردم و طلاب نکنید.

وی با تأکید بر اینکه آقای استاندار، شما به تذکر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری چه پاسخی دارید؟، گفت: شما برای وضع موجود هنر گریه می کنید، پس چرا برای تعطیلی کارخانه ها، بیکاری و وضع موجود فرهنگی گریه نمی کنید؟

امام جمعه فردوس با بیان این که آقای استاندار، شما گفتید یادواره های شهدا را با کیفیت و کمتر برگزار کنید، گفت: مردم با برگزاری یادواره شهدا، روحیه انقلابی دوران دفاع مقدس را تجلی می کنند و باید مورد تشویق قرار بگیرند.

وی با اشاره به اظهارات استاندار مبنی بر این که "رقصیدن مرد و زن نامحرم به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند" و شادی اشکالی ندارد، گفت: شما می خواهید با این کارتان، جوانان را در برابر ائمه جمعه قرار دهید و ائمه جمعه را مخالف شادی معرفی کنید؛ شما می خواهید طوری وانمود کنید که ائمه جمعه با نشاط مخالف هستند، که هرگز صحیح نیست.

امام جمعه فردوس با بیان این که اگر دوست دارید نشاط ایجاد کنید مشکلات مردم و بیکاری جوانان را حل کنید، تصریح کرد: از زمانی که گفته شده رقص، لطمه‌ای به اسلام وارد نمی کند، کنسرت ها بیشتر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha