جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام هادی (ع)

حوزه/ نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع) گفت: اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام می تواند به پیشرفت خدمتگزاری به زائران بی انجامد چرا که می تواند افکار خادمان عتبات مقدس را به یکدیگر نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام عبدالغفار نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع) در کنفرانس خبری سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم گفت: عشق به اهل بیت(ع) یکی از نعمت هایی است که خداوند به ما داده است و ما به خادم بودن اهل بیت(ع) افتخار می کنیم. از خداوند متعال مسئلت داریم که ثبات در خدمت به اهل بیت را به ما عطا کند تا بتوانیم به زائران خدمت کنیم.

وی با اشاره به سابقه طولانی خدمت مسؤولان عتبات مقدس افزود: این نشست می تواند به پیشرفت خدمتگزاری به زائران بینجامد چرا که می تواند افکار خادمان عتبات مقدس را به یکدیگر نزدیک کند.

این روحانی عراقی بر اهمیت استفاده از افکار و تجربه های مسؤولان آستان های مقدس تأکید کرد و اظهار داشت: مسئولان عتبات بر اساس زمان و مکان و شرایط جامعه به خدمتگزاری مشغول هستند. این نشست که با حضور مسئولان عتبات مقدس برگزار می شود نقش مهمی در تعمیق و گسترش این خدمت مبارک دارد.

حجت‌الاسلام عبدالغفار از برگزاری دوره های تخصصی ویژه خادمان به عنوان یکی از نتایج اجلاسیه اعتاب مقدس جهان یاد کرد و ادامه داد: گردهمایی مسولان عتبات در یک سفره که عشق به اهل بیت(ع) است از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار بوده و سبب افزایش کیفیت خدمت به زائران می شود.

وی تحکیم مسائل امنیتی، یاری رسانی به نیروهای امنیتی در حمایت از عتبات مقدس، تسهیل در ورود زائران به کشورهای دارای عتبات مقدس، برقراری قوانینی برای محافظت از زائران و خادمان و همچنین چگونگی ارائه خدمات به زائران را از اهداف برگزاری این نشست ها دانست.

نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع) با اشاره به تفاوت فرهنگ در کشورهای دارای عتبات مقدس تصریح کرد: تبیین جایگاه و قداست آستان های مقدس از اهمیت فراوانی برخوردار است تا زائران را با عظمت واقعی این اماکن آگاه ساخت. در کنار این مسائل نیز باید به تشریح فرهنگ کشورهای دارای عتبات مقدس پرداخت تا زائران با فرهنگ آن کشورها بیشتر آشنا شوند.

وی بیان احکام شرعی عتبات مقدس نظیر احترام زائران به یکدیگر، احترام زائران به خادمان و احترام خادمان به زائران را از وظایف آستان های مقدس عنوان کرد و افزود: عتبات مقدس مناره و دانشگاه نشر اسلام و علوم اهل بیت به شمار می آیند و این نشست نقش بزرگی در پیشرفت و گسترش روابط میان خادمان، گسترش افکار، تبادل تجربه ها و برگزاری دوره های تخصصی در زمینه های مختلف میان عتبات خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالغفار در تبیین دیگر وظایف عتبات مقدس گفت: تألیف برخی کتاب های مورد نیاز زائران مثل فقه عتبات و فقه زائر و همچنین برطرف کردن مشکلات جامعه نظیر اختلافات خانوادگی از وظایف عتبات است. عتبات مقدس همچنین به ارائه راهکار جهت برطرف شدن مشکلات خانواده ها می پردازند.

وی تأکید کرد که نتایج این نشست و نشست های آینده به صورت اجرایی نمایان شده و در حد شعار و نشست باقی نمی مانند.

این روحانی عراقی  درباره دیدگاه اهل تسنن سامرا نسبت به حرم مطهر امامین عسکریین(ع) تصریح کرد: ارتباط مستمری بین ما و اهل تسنن سامرا وجود دارد به گونه ای که در مراسم های آنان شرکت می کنیم و آنها نیز به زیارت می آیند و از اینکه برخی از آنان به امام هادی(ع) منتسب هستند افتخار می کنند.

حجت‌الاسلام عبدالغفار افزود: اهل تسنن کرامت های فراوانی از اهل بیت(ع) مشاهده کرده اند که بسیاری از آنها به صورت مستند موجود است. اهل تسنن در محافل قرآنی حرم شرکت می کنند و حضور گسترده ای در مراسم های میلاد و شهادت ائمه(ع) دارند. ما همچنین به خانواده های مستضعف در سامرا کمک های مالی می کنیم و ارتباط فرهنگی گسترده ای با آنها داریم.

این روحانی عراقی، آستان مقدس را پایگاهی برای مجاهدان قهرمان توصیف کرد و بیان داشت که اهل تسنن نیز به حمایت گسترده از این حرم می پردازند و اندیشه اهل بیت به عنوان یک تفکر معتدل در میان اهل تسنن به شدت وجود دارد چرا که سامرا نزد اهل بیت محبوب بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha