پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ نماینده آستان حضرت معصومه(س) در سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام از دیدار شرکت کنندگان در این اجلاس با مراجع عظام تقلید در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اکبر حسینی نژاد در کنفرانس خبری سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم گفت: پس از برگزاری اولین اجلاسیه اعتاب مقدس در مشهد، هم اکنون کمیته دائمی این اجلاسیه در قم تشکیل شده تا به بررسی اهداف و مسائلی که برای برگزاری اجلاسیه دوم در کربلای معلی به آن نیاز است، بپردازیم.

وی از دیدار شرکت کنندگان در این اجلاس با مراجع عظام تقلید در قم خبر داد و افزود: این دیدارها از مسائل بسیار مهمی است که اهداف آینده اجلاس را به تصویب رسانده و نتایج آن به اجلاسیه کربلا ارسال خواهد شد تا در صورت تصویب نهایی به عنوان نقشه راه کمیته های دائمی اجلاس قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در ادامه با بیان این مطلب که عتبات و آستان مقدس در ایران از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، ابراز داشت: این اماکن مقدس در عید نوروز به عنوان عید ملی ایرانیان، بزرگترین میزبان مردم بوده و ایرانی های عزیز به صورت گسترده در این اماکن حضور پیدا می کنند..

مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س) در امور روحانیون خاطرنشان ساخت: سفرهای هزاران کیلومتری مردم به مشهد مقدس و قم مؤید بر این مطلب بوده و اشخاصی هم که توانایی حضور در مشهد یا قم را ندارند در امامزاده های محل سکونت خود حاضر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد برگزاری موفقیت آمیز و با امنیت کامل اربعین حسینی با حضور بیش از 20 میلیون زائر را کار فرهنگی تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: این ظرفیت در عتبات وجود داشته و هرچه تولیت ها و کارشناسان این اماکن مذهبی دور هم گرد آمده و به تبادل تجربیات خود بپردازند، قطعا می توانند نقشه راه بهتری در موضوعات گوناگون داشته باشند.

وی تأکید کرد: این نشست ها و جلسات، سرمایه عظیمی برای جهان اسلام؛ به ویژه تشیع به شمار آمده و باید از این نعمت الهی استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب به لازم الاجرا بودن مصوبات این نشست ها اشاره کرد و گفت: هر عتبه برای خود اختیارات تامی دارد؛ اما نظراتی که در این نشست ها و اجلاسیه به تصویب می رسند از لحاظ شرعی و اخلاقی لازم  الاجرا می باشند؛ زیرا وقت و هزینه در این جلسات مطرح می باشد.

مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س) در امور روحانیون در پایان یادآور شد: اگر تاکنون به نتایج این نشست ها بی توجهی می شد، به اجلاسیه دوم نمی رسید و برگزار نمی شد و این مسئله نشان دهنده اهمیت این نشست ها و اجلاسیه اول است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha