پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: یکی از مشکلات جامعه فضای مجازی است، این فضا در همه خانواده ها نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در گردهمایی معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان قم، بابیان اینکه هدف اصلی حوزه تبلیغ و انتشار معارف اسلام ناب است گفت: تبلیغ دین را حفظ، حراست و مردم را آماده ظهور برای امام عصر(عج) و جامعه را در برابر  شبهات واکسینه می کند.

 مدیر حوزه علمیه استان قم عنوان کرد: اگر روزی این هدف اصلی آسیب ببیند، باید در تأسیس حوزه دچار شک و تردید شد.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین براساس شرایط و زمان قابل تغییر است، امادرگذشته سخت تر بود، عنوان کرد: امروز شرایط خوبی برای تبلیغ وجود دارد مهم استفاده از این ظرفیت است.

 حجت الاسلام والمسلمین  فرخ فال گفت: اگر روحانیت از ظرفیت موجود برای تبلیغ درست استفاده نکند، دشمنان این ظرفیت را خواهند گرفت. 

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: توصیه بزرگان، علما و  مسئولین حوزه به همه حوزویان و مدیران و معاونین تبلیغ مدارس علمیه، اهمیت و ایجاد دغدغه تبلیغ برای طلاب است؛ لازم است ابتدا اصول و فنون تبلیغ را برای طلاب مطرح و سپس آنها را تشویق به امر تبلیغ در فضای کوچک تر کرد.

وی عنوان کرد: نباید از ظرفیت عظیم جامعه غافل شد؛ در حال حاضر جوانان زیادی آماده پذیرش مبانی اهل بیت(ع) می باشند مهم این درست استفاده کردن از این ظرفیت برای تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: یکی از مشکلات جامعه فضای مجازی است، این فضا در همه خانواده ها نفوذ کرده و حتی شاهدیم  فرزند خردسالی جلوی  کامیپوتر می نشیند و  دستگاه را روشن می کند و از آن استفاده می کند   این اوضاع جامعه است، باید در این عرصه آن قدر  برنامه ریزی و حساب شده  عمل کرد و فعال بود تا پاسخ گو باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: از دیگر رسالت معاونت تبلیغ ، آموزش روش درست تبلیغ، آموزش بیان احکام ساده، مأنوس بودن با قرآن، توجه به معانی قرآن، تبیین جایگاه علوم پایه و مباحث تربیتی برای طلاب  است.

وی عنوان کرد:  معاون تبلیغ وظیفه دارد جایگاه اخلاق و تربیت را برای طلاب مشخص کند تا طلبه درست تربیت شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha