چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد  فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: بعضی ها می گویند حوزه از نظر علمی افت کرده، به جرأت شهادت می دهم که حوزه از نظر علمی و سطح سوادی، نه تنها افت نکرده، بلکه پربارتر از هر روز درحال پیشرفت می باشد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در اجلاسیه «حوزه انقلابی و جریان نظام اسلامی» که  با حضور مدیران مدارس حوزه علمیه استان قم برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه گفت: ما در ارتباط با آنچه که دربیان مقام معظم رهبری « مدظله العالی» است  باید مواظب باشیم که دچار افراط و تفریط نشویم.

وی افزود: حوزه دارای شخصیتی های بزرگی است  که در صدر آن مراجع و بویژه مقام معظم رهبری هستند، اگر در این مسیر به گونه ای عمل کردیم که بالا دستی های حوزه آسیب ببینند، این خسارت را نمی توانیم از تاریخ حوزه پاک کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که این حوزه هزار ساله با خون پاک شهیدان و خون دل خوردن ها پاگرفته، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمود؛ «حوزه علمیه باید انقلابی بماند» یعنی، حوزه انقلابی هست و باید مواظب باشیم دیگران از این کلام حکمت بار و کامل مقام معظم رهبری سوء استفاده نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: بعضی ها می گویند حوزه از نظر علمی افت کرده ، بنده به جرأت شهادت می دهم که حوزه از نظر علمی و سطح سواد نه تنها افت نکرده، بلکه پربارتر از هر روز درحال پیشرفت می باشد.

وی افزود: مدیریت حجم عظیم پژوهش ها و پایان نامه ها و تلاش های علمی که الان در مدارس و حوزه صورت می گیرد براساس تلاش مدیران و دست اندرکاران حوزه و نیز شور اشتیاق نسل جوان به علم اندوزی است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه ما است که به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی ماندن حوزه جامه عمل بپوشانیم بیان کرد: رهنمود حکمت در کلام مقام معظم رهبری که فرمودند؛ «حوزه علمیه باید انقلابی بماند»، این است که باید نگذاریم اسلام های دروغین، تشیع های کج فهم و اسلام های تکفیری در حوزه نفوذ کند و این محافظت وظیفه حوزه و ارکان آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha