جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شادی

حوزه/کارشناس مذهبی حوزه علمیه اصفهان گفت: شادی ضابطه مند و بر اساس دستورات دین که همراه با یاد خدا باشد، مورد تاکید اسلام است.

حجت الاسلام محمد نعمت الهی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»  در خصوص شادی و اهمیت شادی از نگاه اسلام اظهارکرد: اسلام دین مثبت، آرام و به دور از خشونت است و همواره مهربانی، شادی و خوبی را مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: دشمنان برای تخریب چهره اسلام، داعش را به عنوان چهره ای از اسلام معرفی کرده اند که با این کار اسلام را دینی با نمادهای خشونتی و بدخلقی معرفی کنند.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه اسلام دین شادی و خرسندی ها است، تصریح کرد: شادی ضابطه مند و بر اساس دستورات دین، مورد تاکید اسلام است و اولین اقدام و عمل پس از اعمال واجب خوشحال کردن دیگران است.

وی ادامه داد: بزرگان اسلامی هموارهمردم را به شادی  توصیه کرده اند و بر اساس تقسیم بندی روزانه که مقداری برای عبادت، کار و تلاش اختصاص یافته بخشی از وقت نیز به شادی و تفریح باید اختصاص یابد که زندگی انسان را از یک بعدی بودن جدا و تنوع ایجاد کند.

حجت الاسلام نعمت الهی، بوی خوش، بازدید از طبیعت، ورزش، گشاده رویی و مهربانی را از سفارش های دین اسلام خواند  که ایام نوروز بهترین فرصت برای انجام آن است، گفت: شادی مثبت در اسلام تجویز شده و مومنان همواره شادند زیرا شادی آن ها همراه با معصیت نیست.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اگر برای مومنان در دنیا شادی به وجود نیاید در آخرت برای آن ها فراهم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha