جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، اعتکاف را تمرین و تجربه ای برای پاک بودن از گناهان دانست و گفت: کسی که همیشه به یاد وذکر خدا باشد، هیچ موقع به گناه آلوده نمی شود، از این رو حالات اعتکاف نباید محدود به این چند روز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ظهر امروز در جمع  معکتفین  مصلای بقیه الله الاعظم کاشان، سه روزه گرفتن و عبادت به درگاه خداوند متعال را توفیق بزرگی برای معتکفین دانست و گفت: اعتکاف از مهمترین سیره و روش های های پیامبر اکرم(ص) می باشد.

وی با بیان این که هرانسانی باید در شبانه  روز مراقب اعمال و رفتار خود باشد، ابراز داشت: همان طور که یک تاجر در فعالیت های اقتصادی باید دفتر محاسبات داشته باشد، انسان هم باید درشبانه روز حساب و کتاب اعمال  خود را داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: هر کدام از شما جوانان اعمال و رفتار خوب خود را اعم از عبادات به درگاه خداوند متعال و ... را در یک دفترچه جیبی دفترچه یادداشت کنید تا خدای ناکرده دچار انحراف نشوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه خداوند نیازی به محبت ندارد و بندگانش را دوست دارد، لذا نباید انسان از فرمان چنین خدای مهربانی نافرمانی کند، گفت: هر مصیبتی که به سر انسانها می آید دراثر اعمال و رفتار خودش می باشد .

آیت الله نمازی، با بیان اینکه پاداش نیکی، نیکی است ، افزود: با توجه به اینکه گناه انسان را ذلیل، خار و بیچاره می کند، سعی کنیم گناه نکنیم.

امام جمعه کاشان، با تاکید براینکه جوانان باید به سلاح علم، عمل و پاکی مسلح شوند، خطاب به معتکفان جوان گفت: با توجه به اینکه فطرت شما جوانان پاک است، سعی کنید طهارت  و پاکی را حفظ کرده و اگر گناهی کردید راه  توبه و برگشت باز است.

وی،  اعتکاف را تمرین و تجربه ای برای پاک بودن از گناهان دانست و گفت: کسی که همیشه به یاد  و ذکر خدا باشد درحال اعتکاف می باشد و هیچ موقع به گناه آلوده نمی شود لذا اعتکاف نباید محدود به این چند روز باشد

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha