یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم اعتکاف در کرمانشاه

حوزه/ حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی با بیان این که توسعه فرهنگ دینی لازمه پیوند جوان با مسجد است، گفت: حرکت معنوی و اسلامی اعتکاف، نماد فرهنگ دینی همراه با تهذیب نفس و معرفت بود.

حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی در آخرین ساعات اعتکاف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان ماکو، اظهارداشت: با توجه به استقبال بسیار خوبی که مردم و به ویژه جوانان شهرستان ماکو از مراسم اعتکاف داشتند، برنامه های متنوعی را برای آنان انجام دادیم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی این مؤمنان روبرو شد.

وی افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، اجرای مسابقات فرهنگی، قرائت قرآن کریم و ادعیه و سخنرانی، قرائت نماز، قرآن، دعای ام داوود، جشن ولادت حضرت علی(ع) و مراسم وفات حضرت زینب(س) از فعالیت های مبلغین اعزامی به مساجد در نظر گرفته شده برای مراسم اعتکاف بود.

 رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ماکو با اشاره به این که امسال دو مسجد در شهر ماکو برای معتکفان در نظر  گرفته شده بود، گفت: حدود 350 نفر خانم و 100 نفر آقا برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت‌نام کرده و در آن حضور داشتند؛ البته تعداد ثبت نامی ها بسیار بیشتر بود، اما به دلیل محدودیت فضا، فقط همین تعداد 450 نفر را پذیرش کردیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امیدواریم پیوند جوانان با مساجد بعد از ایام اعتکاف نیز وجود داشته باشد، گفت: حرکت معنوی و اسلامی اعتکاف، نماد فرهنگ دینی همراه با تهذیب نفس و معرفت است و نیز فرصتی مغتنم بود که انسان ها با درنگ و تأمل در رفتار و کردار خویش، در جهت خود سازی و تقویت اعتقاد دینی و مذهبی گامی موثر بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha