پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آغاز هفته بیداری اسلامی و «روز حجاب» در ایندیانای آمریکا

حوزه/ دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه نوتردام، در ایندیانا هفته بیداری اسلامی را با «روز حجاب» آغاز کرده و قصد دارند تا پایان هفته برنامه‌های متعددی برای آشناسازی دانشجویان غیرمسلمان با اسلام برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه نوتردام، در ایالت ایندیانای آمریکا روز دوشنبه هفته بیداری اسلامی را با «روز حجاب» آغاز کردند و قصد دارند تا پایان هفته برنامه‌های متعددی برای آشناسازی دانشجویان غیرمسلمان با اسلام برگزار کنند.

هفته بیداری اسلامی در دانشگاه نوتردام با همکاری انجمن اسلامی و با حمایت گروه‌های دیگری چون مرکز روابط جنسیتی و سازمان برنامه‌ها و خدمات بین‌المللی و چندفرهنگی دانشجویی، به منظور آشناسازی دانشجویان غیرمسلمان با فرهنگ اسلامی، کسب اطلاعات بیشتر آنان در این باره است.

سارا عبدالرحیم، رئیس انجمن اسلامی درباره روز حجاب گفت: اعضای جامعه نسبت به سال گذشته مشارکت بهتر و بیشتری داشتند. همه از مراسم سال گذشته ابراز رضایت می‌کنند. آن‌ها به سراغ باجه حجاب می‌آمدند و می‌گفتند: من هنوز روسری سال قبل را دارم. می‌توانم یک روسری دیگر بردارم؟ لطفا شیوه جدیدی برای بستن روسری به من بیاموزید؟

وی افزود: احساس می‌کنم بنیان چیزی را گذاشته‌ایم که در ذهن مردم باقی مانده و درباره آن با هم سخن می‌گویند. بسیار عالی بود که مردم از سال گذشته می‌آمدند و یادآور می‌شدند.

عبدالرحیم در ادامه می‌گوید: ای کاش می‌توانستیم به جای «هفته بیداری اسلامی»، «سال بیداری اسلامی» برگزار کنیم اما متاسفانه بودجه و منابع کافی نداریم. تجربه به من نشان داده که دانشجویان قطعا علاقه‌مند هستند بیشتر درباره اسلام بدارند و آن را بهتر درک کنند. هرچند اکثریت دانشگاه را کاتولیک‌ها تشکیل می‌دهند اما اگر محل و بستر مناسبی فراهم سازیم، دانشجویان مشارکت می‌کنند و برای یادگیری قطعا تعامل خواهند داشت.

حجاب تجلی فیزکی یک حس فروتنی

رئیس انجمن اسلامی درباره حجاب می‌گوید: حجاب تجلی فیزکی یک حس فروتنی است. به طوری که موهایتان را پوشانده، آستین‌ها و شلوارهای بلند می‌پوشید. با حجاب تن را می‌پوشانیم تا ویژگی‌های ظاهری خودمان را نمایان نکنیم. تا مردم فرصتی براش شناخت ما پیدا کنند، و قضاوت‌شان تنها از روی ظاهر، موها و جسم نباشد، بلکه شخصیت‌ فرد را بشناسند.

از دیگر برنامه‌های هفته بیداری اسلامی «گفتگوی قرآنی» در ساعت 7 بعد از ظهر روز سه شنبه در دانشکده سنت. ماری می‌باشد. روز چهارشنه نیز جلسه مباحثه آیات قرآنی نیز برگزار می‌شود. شام سالانه بیداری اسلامی نیز روز پنج شنبه در مرکز دانشجویی کلمن مورس برگزار خواهد شد. این رویداد همچنین شامل بحث راجع به اسلام در طول اعصار و مشارکت مسلمانان در تاریخ اسلام است. جمعه نیز آخرین روز هفته بیداری با بازدید از مرکز اسلامی میچانا و مشاهده نماز جماعت مسلمانان به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha