جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی-نماینده ولی فقیه در قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر ضرورت انس با قرآن در همه ابعاد زندگی، افزود: هرکسی قرآن را قرائت نماید و نتیجه ای از آن نگیرد، عظمت محتوایی و معنایی قرآن را درک نخواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در درس اخلاق طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که  در سالن اجتماعات شبستان مسجدالنبی (ص) برگزارشد ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رجب، گفت: بهار همزمان شده با ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان و باید از فیوضات معنوی و الهی این ماه ها به بهترین نحو استفاده کنیم و روح وجان خود را با دوری از آلودگی های اخلاقی، شستشو داده و طراوت دهیم.

 نماینده  ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد:  اگر چنانچه زبانمان به غیبت، فکرمان به لهو ولعب و قلب آکنده به آلودگی های اخلاقی و نفسانی، و... گردیده  باید بتوانیم در این ماه های پیش رو از خدای متعال استغفار و طلب آمرش نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت انس با قرآن در همه ابعاد زندگی، افزود: هرکسی قرآن را قرائت نماید و نتیجه ای از آن نگیرد، عظمت محتوایی و معنایی  قرآن را درک نخواهد کرد.

امام جمعه  قزوین خاطرنشان کرد: قاری قرآن در هنگام تلاوت باید آرام باشد و در حالت کسالت و خستگی آیات الهی را قرائت نکند تا در او اثرگذار شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر شما ایمان و تقوا داشته باشید و از قرآن تأثیر بپذیرید هرگز گرفتار نیرنگ شیاطین نخواهید شد و از شر آنها در امان خواهید ماند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین یادآورشد: قاری قرآن باید به سه عامل خاشع بودن در برابر خدای متعال، دوری از آلودگی های جسمی و روحی و ایجاد فضای مناسب برای قرائت قرآن را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین بر تفکر و خواندن قصه های قرآنی تاکید کرد و طلاب را به انس بیش از پیش با کلام الهی توصیه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha