شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای پرورش استعدادهای حوزوی تأکید کرد و گفت: باید جایگاه حوزه ها مورد توجه و تکریم قرار گرفته و از ظرفیت های درون حوزه بیش از پیش استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، عصر امروز در دیدار با جمعی از مدیران و اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزارشد، ضمن تبریک سال جدید، به شعار تعیین شده از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی برای سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری هرساله به موضوعی اشاره می کند که باید منویات معظم له نصب العین مسولین قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد و اشتغال از موضوعات بسیار مهمی در جامعه است و برای موفقیت در این عرصه ها، باید با برنامه ریزی دقیق بتوانیم موانع تولید واشتغال را برطرف نماییم.

تقدیر از شخصیت عالم فقید استان قزوین

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به شخصیت برجسته مرحوم آیت الله شالی از علمای برجسته شهرستان تاکستان و استان قزوین اشاره کرد و گفت: این عالم فقید، خدمات بی نظیر و ماندگاری در رابطه با احیای مدارس علمیه، با همراهی و تلاش آیت الله باریک بین انجام داد که باید این فعالیت‌ها و تلاش‌ها در جامعه بازگو شود.

امام جمعه شهرستان تاکستان، افزود: این عالم مجاهد  شب و روز نمی شناخت و از هر خدمتی در این راه دریغ نمی  کرد و هیچ چیز نمی توانست مانع فعالیت های شبانه روزی او  گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان این که فعالیت‌ها وتلاش این عالم برجسته حوزوی برای همیشه در استان قزوین ماندگار است، خاطرنشان کرد: با مرور تاریخ ارزشمند حوزه، در می یابیم که بسیاری از شخصیت ها برجسته، مجتهدان و مراجع تقلید که توانستند در جهان تأثیرگذار باشند، در همین مدارس علمیه و حوزه ها تحصیل کرده و علم آموزی داشتند؛ لذا باید جایگاه حوزه ها مورد توجه و تکریم قرار گرفته و از ظرفیت های درون حوزه بیش از پیش استفاده کنیم.

لزوم برنامه ریزی دقیق برای پرورش استعدادهای حوزه

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که حوزه های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی و مبلغان مذهبی دارند، گفت: باید کسب علم و دانش در علوم مذهبی با جدیت توسط اساتید حوزه علمیه دنبال شده تا انشاءالله در آینده شاهد طلاب توانمند باشیم.

وی برنامه ریزی و توجه به طلاب و ارتباط بیشتر با محصلین علوم حوزوی را از رموز موفقیت یک استاد دانست و خاطرنشان کرد: تلاش نمایید که ارتباط شما همیشه با شاگردان خود دوستانه، و با اخلاق شایسته و حسنه همراه باشد.

ولایت فقیه از اصول اساسی نظام اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به جایگاه ولایت در نظام اسلامی تصریح کرد: ولایت فقیه از اصول اساسی نظام است که اگر از آن تبعیت کنیم و جایگاهش را  تقویت و حفظ کنیم، قادر خواهیم بود همچون گذشته از بسیاری ناملایمات و توطئه های دشمنان عبور کرده و به سلامت به سرمنزل مقصود برسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha