شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر ابراهیم اندرخورا کارشناس مسائل خانواده

حوزه/ یک کارشناس مسائل خانواده با بیان این که ۷۳ مورد تفاوت اساسی میان زنان و مردان وجود دارد، گفت: برای رسیدن به تفاهم در زندگی زناشویی، باید پذیرش عاقلانه و منطقی نسبت به تفاوت های زن و مرد از سوی زوجین صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، دکتر ابراهیم اندرخورا، کارشناس مسائل خانواده، در سلسله نشست های مهارتهای زندگی، در سالن اجتماعات ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: مهمترین و اساسی ترین هدف تشکیل خانواده رسیدن زوجین به آرامش است که تحقق این امر نیاز به مودت، علاقه و دوستی و عشق زن و مرد نسبت به یکدیگر می باشد.

وی افزود: زندگی مشترک دارای 4 مرحله شناخت و آگاهی، ایفای نقش، تست اطلاعات و تفاهم می باشد که سه مرحله اول مقدمات اولیه زندگی بوده که باید حداکثر تا 2 سال  برای رسیدن به تفاهم طی شود وبعد گذشت این سه مرحله و رسیدن به تفاهم، برگشت به مراحل قبل کار نادرستی است که باعث ایجاد آسیب در کانوان خانواده می شود.

این کارشناس خانواده ادامه داد: برای رسیدن به تفاهم، باید پذیرش عاقلانه و منطقی نسبت به تفاوت های زن و مرد از سوی زوجین صورت گیرد که 73 تفاوت اساسی وجود دارد.

وی با اشاره به نشانه های یک خانواده سالم، اعلام کرد: اولین نشانه خانواده سالم تربیت است و به معنای قوه قضاوت مثبت فرد نسبت به خود و کسانی است که با او زندگی می کنند، که این قضاوت در مردان دیداری و در زنان شنیداری و ذهنی مي باشد(است)

اندرخورا در ادامه اظهار کرد: وفاداری به معنای تقسیم لذت و شادی هاي زندگی با شریک زندگی، دومین نشانه خانواده سالم است.

وی تصریح کرد: صداقت، عشق و لذت سه نشانه دیگر یک خانواده سالم می باشد که که زوجین باید نسبت به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به مهترین ویژگی های زنان و مردان خاطر نشان کرد: توجه، ابراز محبت و عشق، تشکر و قدردانی مهمترین نیاز زن، و شخصیت، احترام به شغل و درآمد و وابستگی مهمترین ویژگیهای یک مرد می باشد که برای داشتن یک زندگی موفق باید به آنها توجه نمود.

انتهاي پيام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha