جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / آیت الله ناصری با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فروپاشی کانون خانواده در ایران، گفت: متاسفانه الان اگر در یک خانه تمام اعضا هم در کنار هم حضور داشته باشند، هر یک به موبایل و شبکه‌های اجتماعی مشغول اند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی باید با سرعت و جدیت بیشتری انجام شود، اظهار داشت: جلسات و نوشتن‌ها به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهند و باید کاری کنیم که این جلسات به مرحله عمل وارد شود.

وی با اشاره به اینکه حصول نتیجه در این زمینه کمی طولانی است، گفت: دشمن سال‌های سال از غفلت‌های ما استفاده کردند و اقدامات ضد فرهنگی زیادی انجام دادند که شاید شروع این توطئه‌های دشمنان از حدود 100 سال پیش بود که مکتب را از ما گرفتند و کلاس‌های سبک فعلی را جایگزین آن کردند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه حذف مکتب‌های قرآنی و جایگزینی دروس الفبایی و فرمول‌ها زمینه جدایی کودکان ما از مسائل دینی و اخلاقی را فراهم کرد، گفت: اصل موضوع در ارتباط با زندگی انسان، هدف آن است که متاسفانه دشمن آن را از جوانان ما تا حدودی گرفته است.

آیت الله ناصری یزدی، موضوع بعدی مهم را سبک زندگی دانست و گفت: متاسفانه دشمن سبک زندگی غربی را هم در جامعه ما ترویج داده و الان مردم بیشتر به این نوع سبک زندگی گرایش پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه سبک زندگی غربی به صورت کامل به دور از معنویت‌ها و اخلاقیات دینی است، گفت: مسئله خانواده یکی از مسائل مهم است که متاسفانه تاکنون نتوانستیم در ارتباط با این موضوع مهم اقدام مناسبی انجام دهیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فروپاشی کانون خانواده در ایران، گفت: متاسفانه الان اگر در یک خانه تمام اعضا هم در کنار هم حضور داشته باشند، هر یک به موبایل و شبکه‌های اجتماعی مشغول اند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نتیجه این اقدام این می‌شود که علاوه بر کاهش سطح محبت‌ها و علاقه‌های خانوادگی، بحث تغذیه و بهداشت خانواده هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آیت الله ناصری یزدی افزود: استکبار در نتیجه‌گیری عجله نمی‌کند و تمام فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه‌ریزی انجام می‌دهد، به گونه‌ای که ظاهر کاری که می‌خواهند انجام دهند مشخص نباشد ولی کم‌کم به نقطه مطلوبی که به دنبال آن هستند، برسند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این اقدامات همانند عملکرد شیطان است که انسان را کم کم به وسیله وسوسه در امور مختلف به سمت گناه و فساد می‌کشاند تا بتواند به هدف نهایی خود که دور کردن انسان از خداوند است دست پیدا کند.

وی، سازش در مسائل مخلتف مرتبط با زندگی زناشویی را عامل بسیار مهمی در تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: اگر سازش در زندگی انسان نسبت به خانواده تقویت شود، بسیاری از اختلافات برطرف می‌شود چرا که بخش زیادی از این اختلافات مربوط به مسائل جزئی است.

امام جمعه یزد یکی دیگر از مشکلات مرتبط ‌با خانواده در کشور را عدم شناخت صحیح افراد نسبت به یکدیگر برای ازدواج دانست و گفت: بسیاری از ازدواج‌ها به واسطه علاقه‌های زودگذر انجام می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود که پس از مدت کوتاهی از شروع زندگی، افراد با همدیگر با مشکل مواجه شوند.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: موضوع بعدی در ارتباط با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه در خانواده‌ها، ضرورت وجود ایمان در بین افراد به ویژه جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگر ایمان به درستی در بین افراد وجود داشته باشد، تعهد در زندگی و به واسطه آن دوری از گناه و فساد هم در سطح بالایی به وجود می‌آید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha