جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اعتکاف پلی برای رسیدن به آسمان معنویت و بندگی است، گفت: اعتکاف بهترین زمانی است که انسان می تواند ره چندساله را یک شبه طی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع طلاب و روحانیون معتکف اهوازی، رونق ویژه‌برنامه‌هایی همچون اعتکاف را یکی از برکات و آثار انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: یکی از اثرات انقلاب اسلامی این است که همه‌ اقشار، دین‌ها، اصناف و ... حول محور ولایت دور هم جمع می‌شوند و هدف واحد را دنبال می‌کنند؛ حال‌ آن که همگی شما در این ۳ روز فرصت بندگی نیز درس ولایتمداری هم می‌آموزید.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با محوریت ولایت‌فقیه، استوار مانده است، گفت: یک زمانی تفکرات سوسیالیستی در فلسطین و عراق در برابر اسرائیل قد علم کردند، اما خیلی زود به طور مفتضحانه‌ای شکست خوردند، ولی در انقلاب اسلامی ایران، چون همه جریانات و حرکات بر مدار ولایت‌فقیه بود، استمرار یافت و این‌چنین با جمع شدن آزادی خواهان حول محور ولایت، مقتدرانه اوج گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جایگاه والای امیرالمؤمنین(ع) در میان پیامبران اولوالعزم، تصریح کرد: شأن و منزلت امام علی(ع) والاتر از بسیاری از انبیا و پیامبران الهی است؛ چرا که خداوند متعال به حضرت مریم(س) دستور داد که به هنگام وضع حمل از مسجدالاقصی خارج شود، اما خانه خود را برای ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گشود و حضرت فاطمه بنت اسد تا ۳ روز میهمان خانه خدا بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: علوی بودن یعنی رنگ و بوی خدا گرفتن و ما به اعتکاف می‌آییم تا رنگ و بوی خدایی بگیریم.

رئیس شورای محتوایی شجره طیبه صالحین، دوری از تعلقات دنیوی را یکی از برکات معنوی اعتکاف خواند و اذعان داشت: کسانی که بعد از ۳ روز اعتکاف از مسجد، خارج می‌شوند، احساس رهایی بودن کرده و حس می‌کنند که هیچ تعلقی به دنیا ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، در پایان با بیان اینکه اعتکاف پلی برای رسیدن به آسمان معنویت و بندگی است، گفت: اعتکاف بهترین زمانی است که شما طلاب ره چندساله را یک شبه طی کنید اگر از لحظه لحظه این فرصت‌های ناب استفاده کرده و به ریسمان الهی چنگ زنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha