شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی مؤینی - امام جمعه شهرستان محمدیه قزوین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: اعتکاف نماد معنویت در اسلام و ایران است و این مراسم ها در توسعه و ترویج امور دینی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی مؤینی، ظهر امروز در جمع برادران معتکف مسجد جامع شهرستان محمدیه استان قزوین، به آثار معنوی و روحی اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه طی سنوات گذشته، مقوله اعتکاف جایگاه خود را در سطح جامعه به دست آورده که  فرصت مناسبی برای مقابله با تهاجم نرم فرهنگی دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ مؤمنان پارسا و اهل سلوک و معرفت، ماه رجب از فرصت‌های ارزشمند و ایام گرانقدری است که نسیم رحمت الهی بیش از روزهای معمولی می‌وزد و باران رحمت الهی بیش از دیگر ایام براین جهان هستی می‌بارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی با بیان این که مراسم اعتکاف، فرصت، قابلیت و استعداد پرواز انسان به سوی خدا و خدایی شدن و عرشی شدن ما انسان‌هاست، گفت: اعتکاف زمینه‌ ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که  او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیاز هستند پناه می‌دهد.

امام جمعه شهرستان محمدیه استان قزوین، ادامه داد: اعتکاف فرصتی برای گریز از لذت گرایی است و انسان و به ویژه جوانان را به سمت لذت می کشاند، ولی انسان معتکف با حضور در مراسم معنوی و ارزشمند اعتکاف، از لذت های دنیوی و ترغیب شیطان رهایی پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مؤینی گفت: اعتکاف خودسازی درونی است و روح انسان‌ها را صیقل می دهد و خود اعتکاف باعث خودسازی انسان می‌شود و از این رو نهادینه کردن سنت حسنه اعتکاف در جامعه یک ضرورت است.

وی اظهار کرد: شما معتکفین که این سه روز را با خدای خود خلوت و راز و نیاز می کنید، تلاش نمایید که این آثار و عنوی و روحی را بعد از پایان این مراسم معنوی نیز، در خود همچنان حفظ و تقویت نمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha