جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی-امام جمعه آبیک

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: یکی از مهمترین نکات اخلاقی در بررسی جریان کربلا، اهتمام حضرت زینب(س) به حفظ حجاب و عفت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی، صبح امروز در مراسم سالروز وفات حضرت زینب(س) که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک برگزارشد، اظهار داشت: حضرت زینب(س) بانویی فداکار و اسوه صبر واستقامت هستند.

وی در ادامه به ابعاد اخلاقی و رفتاری این بانوی  پرهیزگار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) در برخی مکان ها و در هنگام اسارت، با ایراد خطبه کوبنده ای از نهضت سیدالشهدا(ع) دفاع کرد و در آن شرایط با حفظ همه جوانب چهره واقعی یزیدیان را بر ملا و در تداوم مسیر امامت از امام سجاد(ع) به عنوان حجت خداوند در زمین دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین خاطرنشان کرد: نقش  آفرینی حضرت زینب(س) در همراهی امام حسین(ع) و حضور در کاروان ایشان از مدینه تا مکه و حرکت به طرف کوفه و نقش ویژه حضرت در باور و شناخت امام زمان خویش و یاری دین خداوند یکی از مهمترین حرکت های رفتاری آن بانوی بزرگوار به شمار می رود.

وی افزود: حضرت زینب (س) با تلاش و فداکاری فراوان، سفر اسارت را بسیار خوب اداره کرد وبه ثمر رسانید  واز این جهت، تشیّع، مرهون زحمات آن بانوی بزرگوار است.

امام جمعه شهرستان آبیک با بیان این که حضرت زینب(س) اوج عظمت صبر و استقامت یک زن  در جهان بشریت است، گفت: حضرت زینب کبری(س) باید الگویی  برای جهانیان و به خصوص برای زنان انقلابی باشد و باید درس مقاومت و استقامت برای همه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: حضرت زینب(س) از همان دوره کودکی از جایگاه والایی در علم و معنویت برخوردار بود و همواره با بردباری و درایت بر مشکلات غلبه می کرد و با صبر و شکیبایی فراوان توانست ناملایماتی همچون رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت حضرت زهرا(س) را تحمل کند و پس از آن برای پدر و برادران خویش تکیه گاهی استوار باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین در پایان گفت: ابعاد معنوی و تقوای والای ایشان در مسیر مبارزه حق علیه باطل و همچنین مظهر عفت وتقوا بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha