دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست اخلاقی طلاب خواهر تاکستان

حوزه/حجت الاسلام موسوی شالی با بیان این که تقرب به خدا، مهم ترین دغدغه مؤمن است، گفت: بر اساس آیات و روایات، تقوای الهی سرفصل رسیدن به برترین جایگاه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان، اظهار داشت: از آیات و روایات اسلامی بر می ‏آید که در میان عبادات مستحبّی، هیچ عبادتی به پای ‏شب زنده داری نمی‏ رسد و عبادت شبانه، نزدیکترین راه رسیدن به مقام قرب الهی است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در آیات مختلفی از قرآن مجید می بینیم که، راز و نیاز شبانه را نشانه مؤمنان واقعی می‏ داند و به توصیف حالت‏ عاشقانه آنان، بارها در این کتاب آسمانی اشاره شده است.

این کارشناس حوزوی افزود: در فرهنگ دینی، شب از ویژگی خاصّی برخوردار است و به مؤمن فرصت می ‏دهد تا دور از چشم دیگران به تحکیم ارتباط خود با آفریننده هستی بپردازد، با او راز و نیاز کنند، معبود خویش را در خلوت شبانه بپرستد و وظیفه بندگی را دور از غوغای روزانه به جای آورد.

وی ادامه داد: رمز موفقیت همه انبیاء و اولیاء و علماء مناجات در دل شب بوده و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان دلاور ما قبل از عملیات ها، در نیمه های شب با خدای متعال به راز و نیاز می پرداختند.

حجت الاسلام موسوی شالی، داشتن تقوا در زندگی را با اهمیت دانست و بیان داشت: بر اساس آیات و روایات، تقوای الهی سرفصل رسیدن به برترین جایگاه ها است و از این رو باید بیش از همیشه تقوا را در وجود خود نهادنیه نماییم.

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: تقوای الهی و داشتن انس و الفت با آموزه های دینی راه فرار از گمراهی و رسیدن به سعادت است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha