چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام نقیب در نشست خبری که با موضوع همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

حوزه/ دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام نقیب در نشست خبری که با موضوع همایش بین المللی پژوهش های قرآنی درقم برگزارشد، گفت: هدف از برگزاری همایش تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن و ماندن حوزه و دانشگاه  است؛ این  همایش با موضوع قرآن و فرهنگ انقلاب می باشد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف قرآن کریم افزود: این همایش در 4 اردیبهشت، ساعت 9 صبح در مدرسه علمیه امام موسی الکاظم(ع)  برگزار خواهد شد و مهمترین برنامه همایش ارائه مقاله، نقد و بررسی مقالات برتر و سخنرانی است.

حجت الاسلام نقیب گفت: دراین همایش نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و دبیرهمایش سخنرانی خواهند کرد.

 وی افزود: 421 مقاله به این همایش رسیده که از بین این مقالات 356 مقاله داخلی و 65 خارجی( 11 مقاله فارسی، 19 عربی، 35 عنوان انگلیسی)، از کشورهای آمریکا، فرانسه،لبنان، سوریه، هند و روسیه  است. محورهای همایش ماهیت، مبانی و شاخصه ها، قلمرو وگونه ها، پیامدها و آسیب ها چالش ها و راهکارها می باشد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف قرآن کریم بابیان اینکه دراین همایش در مجموع از 20 مقاله تجلیل خواهد شد افزود: در همایش بین المللی پژوهش های قرآنی از موضوع همایش سال بعد هم رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام  نقیب گفت: برای برگزاری این همایش تفاهم نامه هایی با مرکز مدیریت حوزه علمیه، 45  دانشگاه های داخلی، مؤسسات آموزش عالی حوزه و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی به امضاء رسیده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha