چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پژوهش

حوزه/ کارگاه «طرح نامه ‌نویسی» ویژه پایان‌نامه و رساله‌های حوزوی، در مرکز تخصصی حوزوي ریحانه الرسول(س) شهر جويبار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم سلیمی عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی آمل در این کارگاه، اظهار داشت: طرح نامه از الزامات فرایند تحقیق به حساب می‌آید و یادگیری آن برای طلاب الزامی است؛ زیرا یادگیری نگارش و تنظیم طرح نامه باعث سهولت و تسریع در انجام تحقیق و علاوه بر آن، تحقق اهداف تحقیق می شود.

وی افزود: آشنایی با ابعاد موضوعی و مفهومی طرح نامه، توانایی به دست آوردن مهارت طراحی و تنظیم طرح نامه و آشنایی عملی و گام به گام با طرح نامه نویسی، از جمله اهداف برگزاری این کارگاه می باشد.

این استاد دانشگاه ضمن بیان ویژگی های یک پژوهشگر واقعی گفت: پژوهشگر موفق، نگاهی کنجکاو و موشکافانه به پدیده های اطراف خود دارد و نسبت به آنچه در اطرافش می گذرد، حساس بوده و ذهنی پویا و پرسشگر دارد؛ ذهن پرسشگر او همواره در جهت یافتن پاسخ های تازه برای پرسش های موجود است؛ همچنین، او برای انجام موفقیت آمیز پژوهش خود، از روش های علمی و پذیرفته شده استفاده می کند.

وی چگونه یافتن کلید واژه های هر موضوع را در ادامه تشرح کرد و اظهار کرد: کلید واژه های یک تحقیق، کلماتي برآمده از متن، مرتبط با موضوع اصلي است كه خواننده با مطالعه آنها، به محتواي اصلي پژوهش پي مي برد؛ همچنین كليد واژه ها که میانگین واژه ها 3 تا 7 کلمه است، باید با واژه های اصلي عنوان و مسأله تحقيق و در حد امكان با سرفصل ها تناسب داشته باشد.

انتهاي پيام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha