پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گردهمایی مبلغان

حوزه/ حجت الاسلام نوربخش در هشتمین گردهمایی مبلغان جامعة المصطفی مشهد گفت: حرم مطهر رضوی قبله آمال همه دلدادگان و عاشقان از سراسر دنیاست، لذا طلاب مبلغ غیرایرانی مشهد قبل از هر کسوتی، به عنوان سفیران حرم رضوی در دنیا شناخته می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، هشتمین گردهمایی مبلغان مجتمع آموزش عالی مشهد سه شنبه 12 اردیبهشت با حضور بیش از 1000 طلبه مبلغ خواهر و برادر از بیش از 40 ملیت در رواق شیخ حر عاملی دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام قاسم نوربخش، مدیر ارتباطات و امور بین الملل جامعةالمصطفی مشهد در گفتگو با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 3500 طلبه غیر ایرانی از بالغ بر 60 ملیت درجامعة المصطفی مشهد مشغول به تحصیل اند که از این بین، طلابی که شرایط اعزام به تبلیغ را دارا باشند در صورت صلاحدید به تبلیغ اعزام می گردند.

وی افزود: گذراندن حد نصاب تعداد واحدهای درسی، دارا بودن توانمندی تبلیغی، موفقیت در توانسنجی ها و ... از جمله شرایط اعزام به تبلیغ هستند که یک مبلغ باید آن ها دارا باشد.

حجت الاسلام نوربخش با اشاره به اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی آشنایی مبلغان با جایگاه خطیر تبلیغ در عرصه بین الملل و مرور بایسته های آن در میان تشنگان معارف ناب توحیدی و ترویج مکتب اهل بیت(ع) است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی مشهد تصریح کرد: نشست های تخصصی تبلیغی در طول سال با حضور نخبگان تبلیغی مناطق به صورت مستمر برگزار می گردد و گردهمایی امروز طلاب در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در حقیقت به جهت توسل و تمسک به این آستان مقدس و برگرفتن توشه ای مغتنم در آستانه سفر تبلیغی از این امام رئوف است.

وی تصریح کرد: بدون شک حرم مطهر رضوی قبله آمال همه دلدادگان و عاشقان از سراسر دنیاست، لذا طلاب مبلغ غیرایرانی مشهد قبل از هر کسوتی، به عنوان سفیران حرم رضوی در دنیا شناخته می شوند.

حجت الاسلام نوربخش با اشاره به سرفصل های آموزشی مبلغان خاطر نشان کرد: با توجه به نیازهای فرهنگی، معرفتی و معنوی مردم مسلمان و تعیین نقش محوری مساجد در میان مردم و از طرفی ضرورت تأمین و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی مخاطبان، مهمترین سرفصل های آموزشی طلاب مبلغ، آشنایی با تاریخ اسلام، تسلط به شناخت شبهات و پاسخگویی به آنها، تسلط به احکام اسلام و معارف اهل بیت(ع) و تببین آنها، مدیریت مساجد، مدیریت مدارس عصری، مدیریت فرهنگی و ایجاد فرهنگ راهبردی در میان مردم به ویژه جوانان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha