پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی

حوزه/ آیت الله نجفی تهرانی گفت: امام خمینی(ره) همواره شهید مطهری را تکریم و تجلیل می کردند و به روحانیون و مردم تاکید داشتند که تمام آثار آن استاد گرانقدر را مطالعه کنند. این توصیه موید شخصیت برجسته علمی و اخلاقی آن شهید بزرگوار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله ضیاالدین نجفی تهرانی، در مراسم گرامیداشت مقام معلم که با حضور روحانیون، طلاب، دانشجویان و مردم در مسجد جامع نبی اکرم (ص) تهران برگزار شد، گفت: قرآن و روایات تاکید بسیار بر علم آموزی دارند همچنان که می فرمایند "العلم السلطان".

موسس و تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران ادامه داد: طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم، خود را وامدار معلمان و اساتید بدانند و اگر افراد، قدردان معلمان خود نباشند، مطمئنا آسیب خواهند دید.

وی افزود: امام خمینی (ره) همواره شهید مطهری را تکریم و تجلیل می کردند و به روحانیون و مردم تاکید داشتند که تمام آثار آن استاد گرانقدر را مطالعه کنند. این توصیه مؤید شخصیت برجسته علمی و اخلاقی آن شهید بزرگوار است.

آیت الله نجفی تهرانی در ادامه با بیان این که 50 سال پیش، از درس استاد شهید مطهری استفاده کردم و ایشان حقیقتاً بسیار مسلط و عالم بودند، تصریح کرد: طلبه، دانشجو و دانش آموز در صورت جدیت در تحصیل، ممارست در تحقیق و احترام به اساتید خود به یک استاد شایسته تبدیل می شود. استاد مطهری در نتیجه رعایت چنین شرایطی و البته با تفضل و عنایت الهی به شخصیتی برتر در تاریخ انقلاب و ایران تبدیل شدند.

موسس و تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در پایان گفت: آیت الله حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم فرمودند "ملا شدن چه آسان، انسان شدن چه دشوار!". این سخن نشان می دهد انسان باسواد، اما بدون اخلاق الهی، تهذیب نفس و تقوا و یا علمش در مسیر خدمت به دین و مردم نباشد، عالم نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha