جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 415271
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
صابری تولایی

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه جامعه‌ای که به فکر نیازمندان نباشد امام زمان‌بین نخواهد شد، گفت: خیلی تأسف بار است که مسئولین فقط در دوران انتخابات به فکر نیازمندان و فقرا و افراد بیکار در جامعه بیفتند و سراغ آنها بروند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، در جلسه پرسش و پاسخ «به سوی ظهور» که با موضوع مهدویت در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود، با بیان اینکه انتظار یک عمل است، اظهار داشت: انتظار به معنای انزوا، انفعال و آنچه نسبت به مسائل مختلف جامعه معترض شویم، نیست بلکه زمینه‌سازی برای ظهور و حرکت است.

وی با بیان اینکه ظهور بر دو نوع کبری و صغری است، افزود: گاهی امام زمان(عج) برای افرادی خاص ظاهر می‌شوند که به آن ظهور شخصی یا صغری می‌گویند، ولی در ظهور اجتماعی عموم افراد ایشان را می‌بینند که در اصطلاح ظهور کبری گفته می‌شود.

بی‌اعتنایی به نیازمندان مانع ظهور است

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی از محضر امام زمان(عج) در دوران غیبت اولا باید وظیفه خود را بشناسیم، ثانیاً به آن عمل کنیم، بنابراین کسانی که نتوانند وظیفه خود را به درستی بشناسند یا پس از شناخت به آن عمل نکنند، هرگز نمی‌توانند به محضر امام زمان(عج) برسند.

به گفته وی، ثروت را ملاک قرار دادن، تکبر ورزیدن نسبت به نیازمندان و بی‌اعتنایی به آنها و قطع رحم کردن عواملی است که مانع از ظهور حضرت مهدی موعود(عج) می‌شود.

حجت الاسلام صابری‌ تولایی با اشاره به روایتی که می فرماید کسانی که تمام فکر و ذهنشان پول باشد از امام زمان(عج) غافل می شوند، افزود: اگر یک منبع درآمد داشته باشیم قابل کنترل است ولی کسی که چندین منبع درآمد دارد، ممکن است در حساب و کتاب خمس و زکات دچار اشتباه شود و خدای نکرده لقمه حرام وارد زندگیش ‌شود.

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان بیان کرد: آدمی که ملاک‌هایش دنیایی است هیچ وقت امام زمان(عج) را نمی بینند؛ کسانی که ملاک‌هایشان دنیایی شود، ظاهربین می‌شوند و اطرافیان را براساس لباس، نوع اتومبیل، محل سکونت و شغلش می سنجند.

مسئولان فقط موقع انتخابات به فکر فقرا نباشند

حجت الاسلام صابری‌ تولایی با بیان اینکه بی‌اعتنایی نسبت به ضعیفان و زیردستان جامعه، مانع ظهور امام عصر(عج) می‌شود، ابراز کرد: خیلی أسف بار است که فقط در دوران انتخابات مسئولین به فکر نیازمندان و فقرا بیفتند و به یاد افراد بیکار و ایجاد شغل برای آنها می‌افتند.

نبود نیروهای مقاوم برای ظهور

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان افزود: امام زمان(عج) غایبند تا نیروهای اصیل و مقاوم ساخته شود و 313 یار با اخلاص صدرصدی  کنار حضرت قرار گیرند.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) غایبند تا عطشی جهانی برای ظهور امام زمان(ع) اتفاق بیفتد و همه یک‌صدا «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» را فریاد بزنند.

حجت الاسلام صابری‌تولایی خاطرنشان کرد: حفظ جان امام از دیگر دلایل غیبت است زیرا اگر امام حاضر باشند به دست دشمنان کشته می‌شوند.

انتهیا پیام/ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha