پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احیای شب نیمه شعبان در حرم رضوی

حوزه/ حرم مطهر مطهر رضوی در شب نیمه شعبان، میزبان خیل زائرانی است که برای تبریک میلاد منجی عالم بشریت و احیای این شب به پابوسی امام هشتم مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، یکی از اوقات ویژه‌ای که خداوند متعال برای بندگان خود قرار داده است، شب نیمه شعبان است و در روایات معصومین(ع) بر احیای آن تأکید شده تا آن‌جا که نبی مکرم اسلام(ص) در فضیلت این شب نورانی می‌فرمایند: "مَنْ أَحْیَا لَیْلَهَ النِّصْفِ‏ مِنْ شَعْبَانَ‏ لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ؛ هرکس شب نیمه شعبان را به شب‌زنده‌داری سپری کند، در روزی که دل‌ها مرده است، دل او زنده است".

همچنین در منابع روایی آمده که از امام محمدباقر (ع) در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمودند: آن شب بعد از شب‌های قدر افضل شب‌ها است. در آن شب، خداوند به بندگان، فضل خود را عطا مى‌فرماید و ایشان را به من كرم خویش مى‌آمرزد. پس سعى و كوشش كنید در تقرب جستن به سوى خداى تعالى در شب نیمه شعبان كه آن شبى است كه خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود كه سائلى را از درگاه خود تا زمانی كه مطلب گناهی را درخواست نکند؛ دست خالى برنگرداند.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی این شب، ویژه‌ برنامه‌ای را در شب نیمه شعبان از ساعت 30 بامداد با قرائت دعای کمیل در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری با موضوع «فضیلت این شب عظیم و توبه به درگاه الهی»  و امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به مناجات‌خوانی می‌پردازند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha