جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید متناسب با شئونات دینی و اسلامی برگزار شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، اظهار داشت: به مناسبت خجسته میلاد منجی دوعالم، جشن‌ها و مراسماتی برگزار می‌شود که باید دقت شود تا این مراسم‌ها نیز مانند دیگر مراسم‌های مذهبی متناسب با شئون دینی و مذهبی و ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم در اثر اجرای یک ارزش، ضد ارزش را ترویج نکنیم که عواقب آن بسیار بد خواهد بود، افزود: دشمنان مکتب تشیع در راستای کاهش محتوا و تأثیرگذاری برنامه‌های دینی و مذهبی همواره درصدد واردکردن خرافات به این مراسم‌ها و شبهه افکنی هستند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد ما را از مسیر اصلی این جشن‌ها و مراسمات معنوی و مذهبی منحرف کند، بنابراین نباید بگذاریم این خرافات به جشن‌ها و آیین‌های مذهبی ما وارد شود.

وی با تأکید بر اهمیت جلوگیری از وارد شدن آلودگی، گناه و خرافات به جشن‌های دینی و مذهبی گفت: برخی سودجویان در گذشته با تبلیغات ناصحیح و حرکاتی که در شان امام زمان (عج) نبود می خواستند این مسیر را منحرف کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: مهم ‌ترین هدف ها در برگزاری ویژه‌ برنامه‌های اعیاد شعبانیه تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌ گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی، توجه دادن مجدد جامعه به فرهنگ اهل‌بیت (ع)، شادباش میلاد با سعادت امام زمان (عج) و تلاش برای ارتقاء سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است.

وی با تاکید بر ضرورت معرفت شناخت امام زمان (عج) گفت: معرفت امام جایگاه و اهمیت ویژه ای در آموزه های اسلامی دارد و در سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) تأکید فراوانی برآن شده است.

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات که از پیامبر اکرم (ص) و امامان (ع) نقل شده، نداشتن معرفت نسبت به امام زمان (عج) به منزله مرگ در زمان جاهلیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha