جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام همزبان

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز از تحصیل ۴۵ طلبه در این مرکز در رشته های کلام و شیعه شناسی خبر داد.

حجت الاسلام رحیم همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح فعالیت های این مرکز، گفت: مرکز تخصصی علامه امینی(ره) در دو رشته کلام و شیعه شناسی دانش پژوه دارد که دانش پژوهان رشته کلام در سطح دو و سطح سه و رشته شیعه شناسی نیز در سطح سه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر در مجموع ۴۵ طلبه در این مرکز تحصیل می کنند، از زمان راه اندازی این مرکز در سال ۸۹ در مجموع حدود ۳۰ نفر فارغ التحصیل شدند که مشغول پایان نامه هستند.

حجت الاسلام همزبان تاکید کرد: محتوای کتب درسی، بیشتر جنبه شناسایی مذاهب اسلام، نقطه قوت مذهب تشیع، پاسخ به شبهاتی که نسبت به شیعه وارد شده و بررسی مذاهب رقیب از نظر شکلی و کلامی است.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی تبریز عنوان کرد: اخیرا نیز مرکز مطالعات فرق و مذاهب در استان آذربایجان شرقی تاسیس شده که برخی اساتید و فارغ التحصیلان ما در این مرکز فعالیت می کند.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات فرق و مذاهب در زمینه شناسایی و پاسخگویی به شبهات وهابیت فعالیت می کنند.

حجت الاسلام همزمان همچنین از تلاش برای افزودن رشته های دیگر در مرکز تخصی علامه امینی خبر داد و عنوان کرد: این مرکز ابتدا با یک رشته تاسیس شد که رشته کلام نیز اضافه شد، اما در تلاش هستیم در صورت تحقق هزینه و بودجه رشته های دیگری از جمله تفسیر، مهدویت و فقه و قضا را نیز راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha