جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسینی پور/ معاون تبلیغ حوزه علمیه یزد

حوزه / معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه یزد با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ با بنیان های دینی و فرهنگی ایران اسلامی منافات دارد گفت: این سند زیر ساخت های فرهنگی کشور را نشانه گرفته است.

حجت‌الاسلام سید محمد محسن حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با بیان اینکه یکی از اسنادی که بدون هماهنگی مجلس شورای اسلامی و طی نشدن مراحل قانونی آن در شورای انقلاب فرهنگی، بر کشور تحمیل شد، سند 2030 یونسکو بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه مفاد این سند زیرساخت‌های فرهنگی کشور را مورد هجمه و حمله قرار داده است، خاطر نشان کرد: متأسفانه با امضای دولت ‌مردان ما ‌پای این تعهدنامه ،کشور موظف به اجرای این مفاد تا سال 2030 میلادی است و مراحل اجرا را نیز باید مرتب به اطلاع یونسکو برساند.

حجت‌الاسلام حسینی پور هدف از اجرای این طرح را تخریب زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور دانست و تصریح کرد: در یکی از مفاد این سند تحت عنوان مباحث تکریم خانواده مواردی مطرح‌شده است که علی‌رغم ظاهر زیبای لفظ تکریم، ارزش‌های اسلامی و اجتماعی کشور را مورد هجوم قرار داده است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه یزد افزود: در این سند سه نوع خانواده تعریف‌شده که تنها یکی از انواع آن همان مرسوم در جهان، یعنی ازدواج مرد با زن است و ازدواج زن با زن و ازدواج مرد با مرد نیز به رسمیت شناخته‌شده است.

وی با بیان اینکه در موضوع آموزش ‌و پرورش نیز مفادی در این سند قرار داده‌ شده که بر اساس آن طی مطالبی با عنوان خودشناسی و شناخت اندام‌های بدن باید مطالبی به دانش آموزان آموزش داده شود، خاطر نشان کرد: این مسائل با فرهنگ دینی و اجتماعی ایرانیان سازگاری ندارد. کتابی با عنوان «لک لکی در کار نیست» در این راستا نگارش یافته است که آموزش‌های جنسی را به کودکان ابتدایی ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی پور با اشاره به اینکه بر اساس این سند باید ازدواج های نوع دوم و سوم در کشور به رسمیت شناخته شده و مکانیسمی طراحی شود که کسی حق ممانعت از اجرای آن را نداشته باشد، گفت: دولت ایران به‌عنوان دولت اسلامی باید زمینه این ازدواج‌ها را فراهم کند و مانند ازدواج سالم اسلامی برای آن‌ها هم لوازم و امکانات یک زندگی خوب را مهیا سازد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه یزد ادامه داد: به دلیل پنهان‌ کاری دولت در قبول و ابلاغ این سند بسیاری از نهادهای درگیر در امر فرهنگ و آموزش و متخصصان و اهل ‌فن از این سند اطلاعی دقیقی نداشتند و فقط برخی از سخنان پراکنده زده می‌شد، اما با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران زیر بار سندهایی چون 2030 نخواهد رفت و گلایه از شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه همگان به این سند جلب شد و آن هنگام بود که جزئیات تأسف‌ آور این سند فاش شد.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه استان یزد نیز به‌عنوان یکی از دستگاه‌های دخیل در موضوع فرهنگ از همان ابتدا وارد میدان شد و مبلغان و روحانیون را نسبت به این موضوع آگاه کرد و این افراد در جریان جزئیات این موضوع قرار گرفتند تا مردم نیز در جریان این موضوع قرار گیرند.

حجت الاسلام حسینی پور، راه‌حل مقابله با تهدیدات فرهنگی و اجتماعی را آگاه‌سازی مردم نسبت به این موضوع دانست و عنوان کرد: هر زمان که مردم با آگاهی کامل در جریان حوادث و تحولات قرار گرفتند، اجازه ندادند چنین اسناد تأسف‌آوری به کشور تحمیل شود، زیرا نوک پیکان چنین اسنادی مستقیماً حیات دینی و اجتماعی جامعه و خانواده ایرانی را نشانه رفته است.

انتهای پیام/313/23 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha