جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ صهیب حبلی

حوزه/ نشانه های زندگی در عوامیه عربستان در حال از بین رفتن است و به نظر می رسد حمله به عوامیه توطئه ای برای نسل کشی شیعیان قطیف و عوامیه باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت و امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم در شهر صیدای لبنان خاطر نشان کرد: منطقه عوامیه عربستان مورد تجاوز و جنگی آشکار از سوی مزدوران نظام عربستان قرار گرفته و این جنایت ها به پرونده پیشین جنایت های آنها افزوده می شود و اکنون مردم عوامیه که تعداد آنها 30 هزار نفر است به شدت محاصره شده و وحشیانه ترین اقدامات توسط نظام سرکوبگر عربستان علیه آنها انجام می شود و کار به تعطیلی مدارس و درمانگاه ها و بسته شدن راه های ورود و خروج به شهر کشیده شده و عبور و مرور در این منطقه به سختی امکان پذیر است گویی صهیونیست ها این شهر را محاصره کرده اند و البته عربستان و صهیونیست ها دو روی یک سکه هستند.

وی افزود: نیروهای عربستان آشکارا تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و وارد محله تاریخی المسوره در مرکز شهر عوامیه شده اند و با ماشین آلات سنگین به تخریب منازل مشغولند و محاصره شهر و مردم آن همچنان ادامه دارد به گونه ای که نشانه های زندگی از این منطقه در حال از بین رفتن است و به نظر می رسد حمله به عوامیه توطئه ای برای نسل کشی شیعیان قطیف و عوامیه باشد و در این میان رسانه ها نیز ساکت و دهان ها بسته شده و کسی نیست از تعداد شهدا و مجروحان عوامیه آماری ارائه کند.

شیخ حبلی گفت ما از اینجا فریاد خود را بلند می کنیم و از سازمان صلیب سرخ می خواهیم برای نجات شهروندان و مجروحان عوامیه اقدامی فوری انجام دهد و از جامعه بین الملل نیز می خواهیم بی طرفی خود را ثابت کند و برای متوقف ساختن این جنایت کاری انجام دهد.

این روحانی اهل سنت لبنانی ادامه داد: آیا هنگامی که مردمی خواستار اصلاحات در کشور خود هستند باید با این شدت و توحش با آنها برخورد شود؟!

وی افزود: افکار عمومی جهان هنوز فراموش نکرده که عربستان شیخ نمر را فقط به خاطر اعلام مخالفت خود با نظام عربستان و مطالبه اصلاحات در این کشور اعدام کرد، اما همین کشور که زنان آن از حق رانندگی محروم هستند می خواهد در سوریه دموکراسی را برقرار سازد!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 0
    تکلیف چیه از دور که نمیشه همدردی کرد سکوت بس است یا جبار یا منتقم