پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سید کاظم حائری

حوزه/ حضرت آیت‌الله سید کاظم حائری گفتند: صدور حکم علیه آیت‌الله عیسی قاسم موجب تاسف و ناراحتی بنده شده است و ما این حکم را ظالمانه، سیاسی و ضد آزادی دینی و عمل مشروعی که علمای مسلمان دو فرقه از سال‌ها پیش به آن می پرداختند می‌دانیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از علمای برجسته مقیم قم طی بیانیه ای محاکمه آیت الله عیسی احمد قاسم  از سوی دادگاه آل خلیفه را محکوم کردند. آیت الله قاسم محکوم به یک سال زندان و توقیف و مصادره اموال خمس برای سه سال شده است.

ترجمه این بیانیه که به زبان عربی صادر شده به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحيم"

قال أمير المؤمنين (عليه السلام): «أسَفاً يَعتَريني، وَحُزناً يُخامِرُني أن يَليَ أمرَ هذِهِ الاُمّةِ سُفُهاؤُها وَفُجّارُها، فَيَتَّخِذوا مالَ اللّهِ دُوَلاً، وَعِبادَهُ خَوَلاً، وَالصالِحينَ حَرباً، وَالفاسِقينَ حِزباً». شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ٦: ۱٠٠.

صدور حکم از سوی دادگاه رژیم سفیه و فاجر بحرین علیه آیت الله عیسی احمد قاسم و همراهان ایشان موجب تاسف و ناراحتی بنده شده است و ما این حکم را حکمی ظالمانه، سیاسی و ضد آزادی های دینی و عمل مشروعی که علمای مسلمان دو فرقه از سال ها پیش به آن می پرداختند، می دانیم و این اقدام مصداق بارز آن چیزی است که امیر المؤمنین (ع) برای آن - مبارزه با صالحین- تاسف خورده است.

ما این حکم را به شدت محکوم می کنیم، همانگونه که احکام فقهی و فتواهای مذاهب اسلامی بر اساس برداشت فقهی خود، آن را محکوم می کنند.

طاغیان حاشیه خلیج فارس و در رأس آن آل سعود صد ها میلیارد از اموال مسلمانان را به عنوان رشوه به رئیس جمهور آمریکا که هیچ کرامتی برای مسلمانان قائل نیست می دهد تا از اقتصاد کشور حمایت کرده و حمایت آمریکا را جلب کند، در حالی که شایسته است مرتکبین و فاعلین این اقدام محاکمه شود؛ چگونه است که این ها با فاسقین تشکیل حزب می دهند و از کافرین بر علیه مسلمین کمک می گیرند و این از گناهان بزرگ است در نزد فقهای مسلمین و قرآن کریم به صراحت به آن اشاره کرده است: ﴿تَرَى كَثِيراً مِّنْهُمْ يَتَوَلَّوْنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَبِئْسَ مَا قَدَّمَتْ لَهُمْ أَنفُسُهُمْ أَن سَخِطَ اللّهُ عَلَيْهِمْ وَفِي الْعَذَابِ هُمْ خَالِدُونَ * وَلَوْ كَانُوا يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ والنَّبِيِّ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مَا اتَّخَذُوهُمْ أَوْلِيَاءَ وَلَكِنَّ كَثِيراً مِّنْهُمْ فَاسِقُون﴾. المائدة: ۸٠-۸۱.

تبریک می گوییم به ملت با استقامت و شجاع بحرین به خاطر دفاع از آیت الله عیسی قاسم و حمایت از ایشان و امیدواریم که این ملت بزرگوار و با اراده به این حمایت ادامه دهد و از دفاع از ایشان هرچقدر هم که هزینه بدهد، دست برندارد؛ چرا که خداوند می بیند.

ای ملت بحرین: ﴿اسْتَعِينُوا بِاللّهِ وَاصْبِرُواْ إِنَّ الأَرْضَ لِلّهِ يُورِثُهَا مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين﴾. الأعراف: ۱۲۸.

ولا حول ولا قوّة إلّا باللّه العليّ العظيم.

۲٥ / شعبان / ۱٤۳۸ هـ

كاظم الحسينيّ الحائريّ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha