جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشم ابوخمسین روحانی مجاهد عراقی

روحانی مجاهد عراقی گفت: مقاومت اسلامی و بویژه کتائب حزب الله اعتراض خود را به دولت عراق به طور رسمی ارائه کردند که با تاسیس پایگاه های نظامی آمریکا در عراق بعد از خروج داعش مخالفت می کنند...

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، حجت الاسلام هاشم ابوخمسین روحانی مجاهد عراقی با اشاره به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان به بیان حال و هوای جبهه ها و تلاش رزمندگان حشد الشعبی در پاکسازی عراق از لوث داعش و آخرین اخبار از عملیات آزاد سازی موصل پرداخت.

حجت الاسلام هاشم ابو خمسین در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: حلول ماه مبارک رمضان را تبریک می گویم و از خداوند می خواهم این ماه را ماه پیروزی مظلوم بر ظالم و نابودی ظلم و سایه داعش و تمام تکفیری ها قرار دهد و پرچم حق و امیر المومنین(ع) را در آسمان ولایت بر افراشته شود.

وی ادامه داد: بر اساس تازه ترین اخبار نیروهای نظامی اعم از ارتش و پلیس امنیت و حشد الشعبی در حال حاضر پیشروی به سمت مرزهای سوریه با هدف قطع ارتباط کامل قریب به صد در صدی بین داعش در عراق و داعش در سوریه هستند.

تنها ۳ درصد از اراضی عراق در دست داعش هست

مجاهد عراقی گفت: در همین راستا گام های بزرگی بر داشته شده به طور مثال پاکسازی قیروان و جستجو در بخش های دیگر و حرکت به سمت مرزهای سوریه به طوری که دشمن در آنجا محاصره شود. و در سمت راست موصل به گفته وزرات دفاع عراق تمام مناطق پاکسازی شده و حدود 2 تا 3 درصد از اراضی باقی مانده که در دست دشمن است.

وی با اشاره به دلایل تاخیر و تعویق در آزاد سازی موصل گفت: موضوعی که در خصوص تاخیر در آزاد سازی مناطق باقی مانده پاسخ می دهیم این است که؛ اصل آن به دلیل شهروندان بی گناه در این مناطق است و دلیل تاخیر دوم ارتش نمی خواهد نیروهای مجاهد به سرعت پیشروی کنند ولی در ازای آن خسارت های زیادی به نیروهای ما وارد شود چراکه داعشی ها دارای قناصه و مواد منفجره هستند و در آن مناطق انفجارهایی را ایجاد می کنند.

روحانی مجاهد و رزمنده حشدالشعبی گفت: بنابراین هر عملیات سریع به معنای آن است که خسارت های بیشتر وارد شود از این رو حشد و ارتش و نیروهای امنیتی پلیس نمی خواهند برای هر پیشرفتی خسارت های بیشتری متحمل شوند بلکه به دنبال تحقق پیروزی با حداقل خسارت هستند.

 

موصل

دخالت آمریکایی ها در عرصه سیاسی و نظامی عراق

وی با اشاره به دخالت آمریکا در عراق گفت: دخالت آمریکا در جنگ موصل واضح و روشن است و آنجا در جبهه این امر مشهود است حدود دو روز پیش آمریکایی ها دخالت کردند و برخی از افراد فرومایه را فرستادند در مقابل نیروهای حشد الشعبی و آنجا درگیری هایی بوجود آمد در واقع دخالت آمریکایی ها وجود دارد و ازما می خواهند که مانع و موجب تاخیر در پیشرفت حشد الشعبی شویم .

مجاهد عراقی گفت: در حال حاضر و در برخی از عملیات ها همچون آزاد سازی تلعفر و غیر تلعفر نتیجه فشار آمریکا بود و حکومت عراق نمی تواند نسبت به تصمیم توقف و یا پیشرفت کردن در جنگ به نظر آنها بی اعتنایی کند. در واقع دخالت آمریکا سیاسی و نظامی و استراتژیک هست و نیروهای آمریکایی مدتی پیش درخواست کرده بودند به طور محدود پایگاه های نظامی ایجاد کنند و این پایگاه ها بعد از خاتمه دادن به کار داعش ایجاد شود.

کتائب حزب الله و مقاومت اسلامی مخالف تاسیس پایگاه های نظامی آمریکا در عراقند

وی تصریح کرد: اما مقاومت اسلامی و بویژه کتائب حزب الله اعتراض خود را به دولت عراق حدود 5 روز پیش به طور رسمی ارائه کردند که با تاسیس پایگاه های نظامی آمریکا در عراق بعد داعش مخالفت می کنند.و به طور طبیعی تحول و تغییرات دیگر در صحنه سیاسی و نظامی عراق این است که حکومت عراق بازگشت شرکای امنیتی که مرتبط با آمریکا هستند را نپذیرفته و این شرکا تاثیر سیاسی نظامی و امنیتی بر مسوولیین عراقی می گذارند.

حال و هوای رزمندگان عراقی در جبهه های جنگ در هوای بسیار گرم

حجت الاسلام ابو خمسین با اشاره به حال و هوای رمضان در جبهه های عراق گفت: در حقیقت ماه مبارک رمضان از روزهای بسیار سخت برای مجاهدین است و به طور معمول معنویات افزایش می یابد و قبل از ماه مبارک رمضان حدود دو تا سه هفته قبل مرجعیت از حکومت عراق و ارتش و حشد الشعبی خواسته است که آزاد سازی موصل را تسریع کنند و در حال حاضر و در طی این دوهفته دو تا سه در صد آزاد سازی مناطق باقی مانده و تحرکات نظامی قوی در جریان است.

وی خاطر نشان کرد: ان شاءالله ماه رمضان ماه پیروزی است و ان شاءالله این رمضان به پایان نرسیده داعش نابود می شود و بعد از ماه مبارک رمضان داعش وجود ندارد .

روحانی مجاهد عراقی گفت: ماه مبارک رمضان ماه مبارزه طلبی با نفس و ماه معنویات و ماهی عظیم و بزرگ است و حشد الشعبی عزم خود را جزم کرده تا به کار داعش در خلال این ماه پایان دهد و به دست آوردن پیروزی ها در این ماه مبارک مصمم است.فضای ماه رمضان در عراق این گونه است که مجاهدان روزه دار از معنویات بزرگ بهره می برند و این رزمندگان آب، غذا و هوای خوب بهره مند نیستند و ما مشاهده می کنیم آثار و نشانه های شگفت انگیزی از این مجاهدت های معنوی را که برای ما صبر امام حسین(ع) و حکومت علی (ع) را یاد آوری می کند و رزمندگان از ولی فقیه و مرجعیت والا که نماینده امام معصوم هست در فتوای جهاد اطاعت می کنند.

وی در پایان گفت: در واقع در ماه مبارک رمضان امسال عراقی ها منتظرند تا نابودی داعش و بیرون کردن آنها به خارج از عراق را جشن بگیرند و ان شاءالله این امر نزدیک است و خدای بزرگ را سپاسگزاریم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha