سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماه رمضان

حوزه/ حجت الاسلام سبحانی، دستگیری از نیازمندان را از وظایف اخلاقی مسلمانان به ویژه در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: کمک به اقشار ضعیف جامعه و حل مشکل زندانیان جرائم غیرعمد با حفظ حرمت و رعایت جایگاه انسانی از سنت های حسنه و نیکو در ماه میهمانی خدا است.

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه خداوند روزه را برای رسیدن به درجه متقین واجب کرده است، بیان داشت: انسان با روزه داری و امساک از حلال خود در همه زمینه ها به تقویت اراده خود در مقابله با خواهش های نفسانی کمک می کند و همین عامل، وی را برای مبارزه با نفس ارتقاء می دهد .

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان تمرینی برای تقویت سجایای اخلاقی و مقابله با خواهش های نفسانی است بیان داشت:انسان در طول ساعات روزه داری به عبارتی خود را از گناهانی همچون غیبت، تهمت، بداخلاقی و ... دور می کند و از این طریق  سعی در نهادینه کردن سجایای اخلاقی و منویات درونی می نماید .

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) کوهدشت با بیان اینکه لحظات معنوی ماه مبارک رمضان زمانی ناب برای بهره گیری و اندوختن توشه معنوی است، خاطر نشان کرد: در این ماه می توان علاوه بر انجام واجبات با انس با قرآن این کتاب انسان ساز الهی، مسیر هدایت و سعادت را طی نمود و به معنویت ماندگار برای رستگاری و هدایت خود کمک کنیم .

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به اینکه براساس روایات و احادیث رسیده از اهل بیت (ع) قرائت یک آیه در ماه مبارک رمضان ثواب ختم قرآن کریم را دارد، گفت: در این ماه می توان با انس، قرائت روزانه و تدبر در آیات و معانی قرآن در راستای تعمیق سبک زندگی اسلامی و اخلاقی در جامعه گام برداریم .

وی، دستگیری از نیازمندان را  از وظایف اخلاقی مسلمانان به ویژه در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: کمک به اقشار ضعیف جامعه و حل مشکل زندانیان جرائم غیرعمد با حفظ حرمت و رعایت شان انسانی  از  سنت های حسنه و نیکو در ماه میهمانی خدا است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) کوهدشت با بیان اینکه با اشاره به اینکه مبلغان نیز در ماه مبارک رمضان باید گسترش و تعمیق سبک زندگی اسلامی و دوری از تجملات را در برنامه تبلیغی خود قرار دهند افزود: بیان راهکارهای تحکیم بنیان خانواده، رعایت حجاب و عفاف و همچنین پرهیز از اسراف از دیگر نکاتی است که مبلغان باید در جمع مردم بیان کنند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha