سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مومنی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن با تمام توان و ابزار خود تلاش دارد، تا جامعه را از معنویت خالی کند، گفت: ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی بهترین راه مقابله با تهاجمات دشمن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محسن مومنی مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 42 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی افزود: خراسان جنوبی بیش از 9 هزار موقوفه دارد و بیشتر وقف های جدید امسال در قالب عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع) کمک به ساخت مسجد در روستاها و طرح جامع امامزادگان و تبلیغ امور دینی از جمله نیات وقف‌های ثبت شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  از راه اندازی کمپین سبک زندگی قرآنی با همکاری دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در استان خبر داد و گفت :هدف از اجرای این طرح اقدامی در جهت سبک زندگی بر پایه تأکیدات اسلام و کلام وحی می باشد.

وی گفت:عبارت ها و پیام های جذاب توسط طراحان مطرح کشوری از محتوای آیات قرآنی در قالب طرح های مفهومی استخراج و با طراحی زیبا و گرافیک جذاب در قالب بیلبوردهای نمایشی در معابر سطح شهرهای استان نصب می شود.

حجت الاسلام مومنی مقدم افزود: با توضیح اینکه باید با الهام از این آیات و روایات، سبک زندگی سالم را در جامعه نهادینه کرد، گفت: مصرف گرایی، اشرافی‌گری، گرایش به تجمل و خود نمایی از مظاهر مفسده انگیز سبک زندگی غربی است.

وی به کمپین بزرگ سبک زندگی قرآنی اشاره کرد و گفت: این طرح در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه اندازی و همزمان در خراسان جنوبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری دفتر استانی سازمان فضای مجازی خراسان جنوبی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری قرآنی ایکنا در خراسان جنوبی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام مومنی همچنین از نصب 8 بنر بزرگ در سطح شهر در مرکز استان خبر داد و گفت: بنر های مفهومی سبک زندگی قرآنی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در 8 بیلبورد بزرگ در مرکز استان نصب می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان باتمام توان و ابزارهای خود تلاش می کنند، جامعه را از معنویت خالی کنند، افزود: سرمایه‌گذاری دشمنان برای به انحراف کشاندن جامعه اسلامی و تلاش آنها برای از بین بردن ریشه‌های ایمان و معنویت در بین نسل جوان و خانواده‌های ما هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی بهترین راه مقابله با نفوذ بیش از پیش اندیشه‌های مادی‌گرایانه غرب در جامعه است، تصریح کرد: فرهنگ رها شده، غرب به دنبال از بین بردن بنیان‌های خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد جامعه اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی برای مقابله با هجمه های دشمن در خصوص سبک زندگی را بسیار مهم دانست و افزود: طرح سبک زندگی صحیح قرآنی بهترین ابزار در این مسیر است، که باید توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام مومنی مقدم تصریح کرد: ارزش‌ها و احکام دینی و معنوی سعادت بخش و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی می‌تواند بهترین ظرفیت در راستای پیشرفت جامعه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha