سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیخ یوسف ادعیس

حوزه/ شیخ یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در مقر وزارت در رام الله از "وانگ تسوان" وزیر امور دینی چین استقبال کرد و وی را از اوضاع فلسطین و به ویژه تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مقدسات مطلع کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  شیخ یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در مقر وزارت در رام الله از "وانگ تسوان" وزیر امور دینی چین استقبال کرد و وی را از اوضاع فلسطین و به ویژه تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مقدسات مطلع کرد.

شیخ ادعیس بر اهمیت محبت، بخشش و همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان و دوری از هر نوع خشونت برای تحقق صلح عادلانه در جهت ساخت آینده ای که ضامن زندگی آزادانه و با کرامت برای همگی باشد، تاکید کرد.

 وی تصریح کرد: وزارت اوقاف فلسطین در ساخت جامعه قدرتمند و متمدن فلسطینی از طریق خطابه دینی مبتنی بر بخشش، اعتدال و میانه روی، نقش بسیار مهمی دارد.

وزیر اوقاف فلسطین با اشاره به اینکه ملت فلسطین به کرامت و حقوق انسان ها از هر دین، نژاد و تابعیتی که باشد احترام می گذارد و این جزئی از دین و ارزش های ماست، افزود:فلسطینی ها برای تحقق اهداف خود از راه های مسالمت آمیز تلاش می کنند تا به برپایی که حکومت مستقل برسند.

شیخ ادعیس وزیر چینی و هیئت همراه را از تجاوز های پی در پی اسرائیل به قدس و اماکن دینی عمومی و موانعی که مسلمانان و مسیحیان را از ورود به این اماکن و انجام عبادات جلوگیری می کند باخبر کرد و گفت: این مسئله تجاوزی آشکار به حقوق فلسطینی هاست.

وی ابراز امیدواری کرد: جامعه بین الملل در این خصوص موضع حقیقی داشته باشد و قرارداد های بین المللی منعقد شده در این خصوص را اجرایی کند تا صلح تحقق یابد و حکومت مستقل فلسطینی برپا شود.

وزیر اوقاف فلسطین از حمایت مستمر چین از ملت فلسطین در جوانب سیاسی، اقتصادی و انسانی و ایستادگی آن در کنار حقوق ملت فلسطین و مسائل عادلانه آن قدر دانی نمود و بر تداوم و استمرار تبادل نظر پیرامون گفتگوی دینی اعتدالگرا و به دور از افراطی گری با هدف گسترش صلح، عدالت و محبت تاکید کرد.

وزیر دینی چین نیز، دستاوردهای وزارت اوقاف فلسطین از طریق تلاش برای گسترش آموزه های دینی و یاری فقرا و نیازمندان قدر دانی کرد و خواستار برگزاری دیدار های بیشتر برای آشنایی با نظرات و افکار شد.

وی بر اهمیت این دیدار در تحکیم روابط چین و فلسطین تاکید کرد و خواستار افزایش دیدار های دو جانبه با هدف برنامه ریزی برای گسترش آگاهی دینی به دور از افراطی گری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha