دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کمیلی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همیشه در زندگی خود ساده زیستی را رعایت می‌کرد و مسئولان کشور هم باید مانند حضرت علی(ع) باشند، گفت: امام خمینی(ره) حتی در زمان زندان طاغوت هم به یاد مظلومان بود.

حجت الاسلام حسین کمیلی در گفتگو با «حوزه» اظهار داشت: امام خمینی(ره) بعد از اهل بیت(ص) وشخص رسول الله مهم ترین مهجوریت زدایی را از قرآن انجام داد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی هایی که قرآن برای متقین بیان می‌کند، صبر است و امام خمینی(ره) هنگامی که در جریان شهادت فرزندش سید مصطفی قرار گرفت بی صبری نکرد، افزود: امام خمینی(ره) یکی از بهترین عمل کنندگان به قرآن بود .

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: امام خمینی(ره) فرهنگ ایثار مد نظر قرآن را احیا کرد و پرچم قرآن را به صورت عملی به اهتزاز درآورد.

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه نداشتن معرفت به قرآن سبب به آغوش کشیدن استکبار می‌شود، افزود: تمام مشکلات امروز در جهان اسلام، به خاطر این می باشد، که خود را جزو حامی و احیاکنندگان قرآن می دانند، اما هیچگونه معرفتی نسبت به آن ندارند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: امروز متاسفانه از واژه آزادی سوء استفاده می شود، عده ای به نفع کارهای سیاسی از آن استفاده می کنند، در صورتی که حضرت امام(ره) می فرمایند: "ما آزادی را در پناه قرآن می خواهیم، اگر تمام آزادی ها و استقلال ها را به ما بدهند و بخواهند قرآن را از ما بگیرند آن آزادی را نمی خواهیم. "

حجت الاسلام کمیلی افزود: آنچه  که از امام خمینی دیده وشنیده شده است، آن است که در هرحالتی حتی در زمانی که در زندان طاغوت به سر می‌برد، به یاد خدا و یاد مظلومان وبیچاره گان بود.

وی با بیان اینکه هیچ سندی بالاتر از قرآن نداریم، اظهار داشت: کسی که در جامعه اسلامی مسئولیت می‌گیرد، باید براساس قرآن، امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین وظیفه خود بداند، اما امروز دیده می‌شود که بهترین سند تربیت و هدایت را که قرآن است، در اختیار داریم اما برخی از مسئولان برای امور تربیتی به دنبال سندهای دیگری هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: یکی از مهم ترین اتفاقهایی که در کشور رخ داد، این بود که امام خمینی(ره) قرآن را به زندگی مردم برگرداند و به نقل از بزرگترها، قبل از انقلاب آنچنان که شاید و باید قرآن در زندگی مردم جامعه شناخته نشده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha